5,94 mln widzów „Reklamy na ratunek”. 3,03 mln zł na walkę z koronawirusem (szczegółowe dane)
„Reklama na ratunek” w Polsacie w czwartek wieczorem oglądało średnio 5,94 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz walki z koronawirusem od reklamodawców zebrała 2,48 mln zł, a Telewizja Polsat na cel dołożyła dodatkowe 550 tys. zł. Pokazane tego dnia tuż po spotach „Wydarzenia” były najchętniej oglądaną pozycją dnia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 5,94 mln osób, co przełożyło się na 38,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 43,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 40,84 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Przynajmniej przez 1 minutę „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem” oglądało 7,09 mln osób w 4+ (2,97 mln w 16-49 i 3,97 mln w 16-59).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą widownię (6,28 mln osób) zgromadziły pokazane pod koniec bloku spoty promujące lek Ketonal oraz olej Kujawski.
- Nasi widzowie i reklamodawcy nieraz udowodnili, że gdy chodzi o pomoc, zawsze można na nich liczyć. Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli akcję „Reklama na ratunek” i przyczynili się do jej ogromnego sukcesu. Lekarze, pielęgniarki, wszyscy pracownicy służb medycznych są naszymi superbohaterami. Teraz będziemy mogli przekazać im kolejne cenne wsparcie. Jeszcze raz bardzo dziękujemy widzom i reklamodawcom za zaangażowanie - komentuje Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
Z danych widowni minuta po minucie wynika, że Polsat podczas trwania „Reklamy na ratunek” był niekwestionowanym liderem rynku. Widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą.
Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 2,48 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Dodatkowe 550 tys. zł na rzecz walki z koronawirusem dodała Telewizja Polsat. W sumie nadawca na charytatywny cel przeznaczy 3,03 mln zł.
Dla porównania, średnia oglądalność 16. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego 6 grudnia ub.r. była o 1,76 mln osób niższa - wyniosła 4,18 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,21 mln zł.
Mikołajkowy Blok Reklamowy lepsze wyniki względem „Reklamy na ratunek” po raz ostatni miał w 2015 roku - wówczas spoty oglądało 6,07 mln osób.
Do wzięcia udziału w akcji i obejrzenia bloku, od 27 marca zachęcały specjalne spoty z udziałem Bogdana Rymanowskiego, dziennikarza Polsat News. Można było je zobaczyć we wszystkich kanałach Grupy Polsat, w serwisie Ipla, w internecie oraz w mediach społecznościowych. Do oglądania „Reklamy na ratunek” zachęcały również gwiazdy i artyści związani z Polsatem, a także sami reklamodawcy.
W ramach akcji wyemitowano spoty następujących firm: Allegro.pl, Carrefour Polska, Cinkciarz.pl, Cyfrowy Polsat, HBO, ING Bank Śląski, Kaufland Polska, Sokołów, mBank, Netia, Oponeo.pl, P4, PKO BP, Polkomtel, Orlen, Hasco lek., Sandoz, Santander Bank, Tarczyński, Totalizator Sportowy, USP Zdrowie, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica i Żabka.
Rekord „Wydarzeń”
Dzięki emisji „Reklamy na ratunek” zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się 10 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 4,58 mln widzów. Z danych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia. Automatycznie „Wydarzenia” miały również najwyższą widownię spośród wszystkich głównych wydań dzienników na głównych antenach. Drugie w kolejności były „Fakty”, które w TVN miały 2,82 mln widzów.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.
Dołącz do dyskusji: 5,94 mln widzów „Reklamy na ratunek”. 3,03 mln zł na walkę z koronawirusem (szczegółowe dane)