SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: H&M, IKEA, T-Mobile, Allegro (wideo)

W tym tygodniu wśród najlepszych reklam znalazły się dwie reklamy zagraniczne i dwie polskie. Są to globalne kampanie odzieżowej marki H&M i sklepów IKEA oraz lokalna produkcja promująca Allegro i kampania T-Mobile Polska.

Maja Ostaszewska i Piotr Stramowski w reklamie T-MobileMaja Ostaszewska i Piotr Stramowski w reklamie T-Mobile

H&M: #Ladylike

Świetnie, że H&M dołącza do grona marek, które zrywają ze stereotypowym pokazywaniem kobiet, a nową kolekcję promuje bez udziału pięknych, wymuskanych modelek.

 

Firma odzieżowa H&M rozpoczęła kampanię reklamową promującą jesienną kolekcję. Zrywa w niej ze stereotypizacją kobiet, czego dowodem jest m.in. udział w reklamach transpłciowej modelki Hari Nef.

Kampania promująca jesienno-zimową kolekcję marki H&M porusza temat różnorodności. Firma w działaniach reklamowych zrywa ze stereotypizacją kobiet i postrzeganiem ich w kategoriach seksownych księżniczek. W pewnym sensie upomina się o te kobiety, które różnią się od powszechnie znanych i rozumianych wzorców piękności.

Dlatego też najnowszą kolekcję marki w spocie pod hasłem "#Ladylike" promują m.in. 72-letnia aktorka i modelka Lauren Hutton, transpłciowa modelka Hari Nef czy feministka Adwoa Aboah. W spocie wykorzystano jako tło muzyczne utwór „She's a lady” w wykonaniu duetu Lion Babe.


T-Mobile Polska: Maja Ostaszewska i Piotr Stramowski reklamują Supernet

Kolejna ciekawa kampania T-Mobile Polska w konwencji muzycznej. Firma trafnie wybrała aktorów, o których będzie niedługo głośno przy okazji premiery kolejnego filmu „Pitbull”.

W rozpoczętej w czwartej kampanii T-Mobile Polska reklamowana jest wprowadzana właśnie do sprzedaży oferta Supernet złożona z trzech taryf: T1, T2 i T3. Każda obejmuje nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci w kraju, różne pakiety internetu mobilnego (w T3 - nielimitowany) oraz korzystanie z wybranych aplikacji internetowych bez zużywania pakietu.

Bohaterami reklam są Maja Ostaszewska i Piotr Stramowski, którzy zagrali ostatnio w dwóch filmach z cyklu „Pitbull”: wyświetlanym na początku br. „Pitbull. Nowe porządki” oraz w „Pitbull. Niebezpieczne kobiety”, który trafi do kin w połowie listopada.

Spoty takich jak poprzednie reklamy T-Mobile Polska są utrzymane w konwencji musicalowej - tym razem tłem jest klasyczny przebój Raya Charlesa „Hit the road Jack”. W głównym spocie Maja Ostaszewska szukając internetu odwiedza bar dla motocyklistów, gdzie spotyka Piotra Stramowskiego odgrywającego superbohatera Supernet, który ratuje Ostaszewską z kłopotów i podarowuje jej smartfon z nielimitowanym internetem.

 

Z kolei dwa spoty 15-sekundowe prezentują konkretne zalety oferty Supernet. Jeden podkreśla, że niezależnie od wielkości zużycia pakietu internetowego nie zapłaci się rachunku wyższego niż kwota abonamentu, a inny - że w ramach tego pakietu z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, muzycznych i do nawigacji można korzystać beż zużywania limitu danych.

 

Akcja jest prowadzona w telewizji (w kanałach głównych i tematycznych), radiu (także w stacjach internetowych), internecie (m.in. osobne reklamy i spoty wideo do różnych grup odbiorców na Facebooku), outdoor (m.in. infoscreeny) oraz punkty sprzedaży (materiały BTL)

 

Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja Bridge2Fun, reklamy internetowe - SMG LiquidThread, a materiały BTL - agencja G7. Za działania w mediach społecznościowych odpowiada Agencja Warszawa, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Starcom MediaVest Group.


IKEA - „Where life happens”
Agencja: Akestam

Brawo za realizm i odwagę. Świetna, poruszająca kreacja.

Historia chłopca żyjącego w dwóch domach po rozwodzie rodziców jest motywem przewodnim nowej reklamy IKEA pod hasłem „Where life happens”.

Trwający minutę film reklamowy zaczyna się od sceny, w której ojciec przyjeżdża do domu po syna. Jak się okazuje, jest to dom jego byłej żony, a on zabiera chłopca do siebie. Chłopiec czeka na ojca w swoim pokoju i jest smutny. Równie smutny jest w drodze do domu ojca. Gdy już jest w domu taty, ten wskazuje mu pokój - okazuje się, że został urządzony i umeblowany dokładnie tak samo jak ten, który ma w domu swojej mamy.

 

Motyw rozwodu jest rzadko, a praktycznie wcale, wykorzystywany w reklamach. Głównie dlatego, że to temat przygnębiający a dla wielu ludzi - bolesne przeżycie.

IKEA mimo to postanowiła pokazać ten temat w reklamie. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, w kampanii pod hasłem „Where life happens” firma chce zwrócić uwagę, że jako marka jest wszędzie,że towarzyszy swoim klientom w każdym aspekcie ich życia, także w tych sytuacjach, które są bolesne, przykre. Chce zwrócić uwagę, że IKEA jest wszędzie „gdzie dzieje się życie”, wszędzie i nie boi się tego pokazać. Jej przedstawiciele tłumaczą, że życie w dwóch domach rozwiedzionych rodziców jest codziennością wielu dzieci w Szwecji, a IKEA może pomóc złagodzić w pewnym sensie ból będący konsekwencją tej sytuacji, właśnie dzięki produktom które oferuje (np. poprzez to, że dzięki nim dziecko może mieć taki sam pokój w dwóch różnych domach).

Za kreację reklam odpowiada agencja Akestam Holst ze Szwecji, za ich produkcję - Bacon.


Allegro - „Twardowsky 2.0”

W tym przypadku na wyróżnienie zasługuje konsekwencja i profesjonalizm.

Allegro udostępniło „Twardowsky 2.0” - kolejny film krótkometrażowy z cyklu „Legendy polskie”. Oprócz Roberta Więckiewicza, który wystąpił też w pierwszej części, grają w nim Piotr Machalica i Tomasz Drabek. Kolejnymi filmami w tej serii będą „Operacja Bazyliszek” i „Jaga”.

W zeszłym roku Allegro przygotowała pierwsze dwa filmy krótkometrażowe z cyklu „Legendy polskie”: animowany „Smok” oraz „Twardowsky” z Robertem Więckiewiczem w roli głównej.

W udostępnionym właśnie filmie „Twardowsky 2.0” razem z Robertem Więckiewiczem grają Piotr Machalica i Tomasz Drabek. - Wróciliśmy do postaci Twardowsky’ego, bo o jego dalsze losy najczęściej pytali nas internauci. Zresztą już na etapie powstawania pierwszej części widzieliśmy w tej historii potencjał na większa fabułę. I tak „Twardowsky 2.0” jest nie tylko zrealizowany z większym rozmachem, ale jest też dłuższy, bo aż dwudziestominutowy - opisuje Marcin Dyczak, dyrektor marketingu Allegro.

Nowy film pokazuje Twardowsky’ego na statku Diablicy, którym uciekł z Księżyca. Bohater będzie musiał sporo nagrzeszyć, żeby uzupełnić specyficzne paliwo, ponadto po piętach będzie mu deptać Diablica w towarzystwie Boruty i Rokity. Warto dodać, że postać diabła pojawiła się w Legendach Polskich już wcześniej, w czerwcu, kiedy swoją premierę miał audiobook „Wywiad z Borutą” z Tomaszem Drabkiem i Krystyną Jandą w rolach głównych.

 

Allegro zapowiada dwa kolejne filmy z tego cyklu. W listopadzie udostępniona zostanie „Operacja Bazyliszek” opowiadająca o Kołodzieju, jednym z ostatnich Piastów, który żyje współcześnie i nawet nie wie o tym, kim był w przeszłości, że Rzepiszem oraz w specjalnym oddziale ABW do zwalczania zjawisk paranormalnych. W grudniu pojawi się „Jaga”, której główną bohaterką będzie potężna zielarka, mogąca swoimi nadprzyrodzonymi zdolnościami pokonać samodzielnie oddział antyterrorystów.

- Pierwszymi „Legendami” podnieśliśmy sobie bardzo wysoko poprzeczkę. Dlatego w pracę nad nowymi filmami włożyliśmy dwa razy więcej energii i czasu, stawiając na współpracę z najlepszymi twórcami kultury: pisarzami, scenarzystami i aktorami. Stworzyliśmy coś niepowtarzalnego, ponieważ w takim składzie te osoby nie miały okazji jeszcze ze sobą współpracować. Mam nadzieję, że efekt zaskoczy wszystkich - komentuje Marcin Dyczak.

Wszystkie filmy wyreżyserował Tomasz Bagiński. - Kontynuacje zawsze niosą ogromne ryzyko, ale jednocześnie wydaje mi się, że przy pierwszych „Legendach” zrobiliśmy coś na tyle unikatowego, że zostawienie tego i nie pójście za ciosem byłoby grzechem. Nie wiemy wciąż czy „Legendy” to był jednorazowy strzał, czy może coś, co ma większy potencjał. To się okaże dopiero po pokazaniu nowych filmów publiczność - komentuje Bagiński.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: H&M, IKEA, T-Mobile, Allegro (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mateusz
Ikea ekstra, tmobile chyba zapłaciło za ten tytuł.
odpowiedź
User
Maras32
Bez przesady :) Ja lubię reklamy T-mobile. Zresztą korzystam z ich usług od dawna - chociaż to akurat nie zasługa reklam, a fajnych cen (bez np. zwyżek do abonamentu) i dobrej obsługi. Płacę w T-mobile dużo mniej niż musiałbym zapłacić u konkurencji.
odpowiedź