SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w TVP podrożały o kilkanaście procent, najwyższe ceny przy „M jak miłość” i meczach piłkarskich

Ceny reklam w marcu br. na antenach Telewizji Polskiej są kilkanaście procent wyższe niż rok temu. Najwięcej kosztują reklamy przy serialu „M jak miłość”, niedzielnym wydaniu „Wiadomości” i towarzyskich meczach piłkarskiej reprezentacji Polski.

Za 30-sek spot przy „Wiadomościach” w TVP1 trzeba zapłacić do 58,9 tys. zł w niedziele (53,9 tys. zł rok temu) i od 17,6 do 20,5 tys. zł w dni powszednie (od 14,2 do 15,9 tys. zł rok temu).

Na reklamę przy „Sporcie” trzeba wydać 56 tys. zł w niedzielę (47,4 tys. zł przed rokiem) i maksymalnie 44,1 tys. zł w dni powszednie (38,2 tys. zł rok temu). Z kolei spot przy prognozie pogody kosztuje 52 tys. zł w niedzielę (45,4 tys. zł w ub.r.) i maksymalnie 38,8 tys. zł w dni powszednie (29,5 tys. zł w ub.r.).

Wśród seriali pokazywanych w TVP1 najdroższa jest niedzielna produkcja „Bodo” - reklama przy niej to wydatek rzędu 43 tys. zł. To taniej niż rok temu – wówczas o tej porze nadawane było „Ranczo” i najdroższa reklama przy nim kosztowała 46,4 tys. zł.

Za spot przy czwartkowym „Ojcu Mateuszu” trzeba zapłacić od 2,5 do 28,5 tys. zł (rok temu: od 23,6 do 25,5 tys. zł). Natomiast za promocję przy sobotnim serialu „Strażacy” zapłacimy 26 tys. zł - rok temu był to wydatek rzędu 14,5-21,8 tys. zł.

Emisja reklamy przy „Sprawie dla reportera” kosztuje 28 tys. zł, a przy programie „Pegaz”, który będzie nadawany w środowe wieczory - 6,8 tys. zł.

23 marca br. TVP1 pokaże piłkarski mecz towarzyski pomiędzy Polską a Serbią - reklama przy nim kosztuje od 40,9 do 59,6 tys. zł. Trzy dni później Jedynka będzie transmitować spotkanie polskich piłkarzy z drużyną Finlandii, a reklamy przy tej transmisji kosztują maksymalnie 61,6 tys. zł.

Bloki ekskluzywne przy tych meczach sprzedawane będą w drodze licytacji, której termin zostanie ogłoszony wkrótce. Pozycje 1 i 99 w standardowych blokach reklamowych przy powyższych meczach będą udostępnione do sprzedaży po zakończeniu licytacji.

W TVP2 tradycyjnie już najdroższą reklamowo pozycją jest serial „M jak miłość” - spot przy nim w tym roku kosztuje od 52,8 do 63,9 tys. zł (w ub.r. od 49,7 do 53,9 tys. zł).
Sporo taniej jest przy „Barwach szczęścia” - od 24,5 do 45,5 tys. zł (rok temu od 20,4 do 41,1 tys. zł).

Emisja reklamy przy serialu „Na dobre i na złe” obecnie kosztuje 43,1 tys. zł, podczas gdy rok temu ceny reklam przy nim wynosiły od 28,9 do 41 tys. zł. Cena spotu przy serialu „O mnie się nie martw” wynosi 17,6 tys. zł (w ub.r. maksymalnie 15,8 tys. zł).

Z kolei za reklamę przy „Magazynie Ekspressu Reporterów” należy zapłacić 34,3 tys. zł, czyli 3,6 tys. zł więcej niż rok temu.

W marcu na antenie TVP2 zadebiutują dwa nowe programy, które wracają do TVP po kilkuletnich przerwach: „Kocham Cię Polsko” ( w soboty o godz. 20) i „Sonda 2” (poniedziałkowe wieczory). Za reklamę przy pierwszym trzeba zapłacić od 15,4 do 18,1 tys. zł, a przy drugim - 26,4 tys. zł.

Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na marzec we wtorek, równolegle z TVN Media.

Sprzedaż czasu antenowego rozliczanego wg cennika (ZCP) rozpoczyna się dzisiaj, 17 lutego i potrwa do 19 lutego. Zamówienia na pakiety KZP są przyjmowane do 18 lutego.

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVP podrożały o kilkanaście procent, najwyższe ceny przy „M jak miłość” i meczach piłkarskich

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Czegoś tu nie rozumiem. TVP traci widzów, a rynek reklamowy wzrasta bardzo nieznacznie. Więc skąd takie podwyżki cen reklam? Znowu doprowadzą do wzrostu rabatów.
odpowiedź
User
Dejw.
W takim razie abonament jest NIELEGALNY.
odpowiedź