Rekordowo dużo zgłoszeń do Konkursu Twórców Reklamy KTR
Do tegorocznej edycji Konkursu Twórców Reklamy 342 podmioty zgłosiły rekordową liczbę 1104 prac w 11 kategoriach. Jury będzie obradowało pod przewodnictwem Jona Williamsa z agencji Grey.
W tym roku zgłoszono 1104 projekty - w ub.r. było ich 756. Najwięcej prac wpłynęło w kategorii Ilustracja - 220, 157 projektów w kategorii Digital i 133 w kategorii Active Advertising. Do kategorii Warsztat Audio Video wpłynęło 129 projektów, po 107 do kategorii Film oraz Design. W kategorii Fotografia ocenianych będzie 90 prac, w kategorii Media -57, Druk - 53 , Kampania - 35 i Radio - 16.
- Cieszy niemal dwukrotny wzrost względem ubiegłego roku prac w kategorii Film, Ilustracja oraz Warsztat Audio Wideo, którego reguły konkursowe opracowywali od nowa przedstawiciele firm produkcyjnych. Stabilną liczbą zgłoszeń cechują się kategorie: Design, Media i Fotografia. Z kolei lekki wzrost nastąpił w kategoriach Druk oraz Kampania. To tylko potwierdzenie postępujących zmian, które zachodzą w dzisiejszej komunikacji – odchodzenia od mediów klasycznych na rzecz mediów cyfrowych i myślenia „Active” i „Digital” - komentuje Anna Zimecka, project director w organizującym konkurs Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
Wszystkie zgłoszenia ocenia jury podczas dwuetapowych obrad. Pierwszy z nich polegał na wyłonieniu short list poprzez internetową platformę konkursową SKM SAR. Teraz rozpoczynają się spotkania jurorów, gdzie w dyskusjach i głosowaniach zostaną wyłonione nagrodzone prace.
Obradom jury KTR przewodniczy Jon Williams, chief creative officer agencji Grey w regionie EMEA. Kieruje on bezpośrednio obradami jury oceniającego kategorie: Druk, Film, Radio, Media, Kampania, jak również jury głosującego na Grand Prix konkursu. Razem z nim pracują przewodniczący kategorii: Fotografia - Wojciech Dagiel; Warsztat Audio Video - Jacek Pawlak; Ilustracja - Przemysław „Trust” Truściński; Design - Przemysław Bogdanowicz; Digital - Mikołaj Sadowski; Active Advertising - Maciej Waligóra; Jury zintegrowane (Film, Radio, Druk, Media, Kampania) - Bartłomiej Rams. Wraz z przewodniczącymi tegoroczne jury liczy 80 osób. Audytorem konkursu jest firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy.
W konkursie zostaną przyznane nagrody specjalne: dla najlepszej agencji reklamowej, najlepszego studia produkcyjnego, domu produkcyjnego oraz dla reklamodawcy roku. Statuetki zostaną wręczone podczas uroczystej gali 14 maja w Teatrze Polskim w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Rekordowo dużo zgłoszeń do Konkursu Twórców Reklamy KTR