Ringier Axel Springer i Tomasz Lis żądają od "Wprost" 8,7 mln zł
Ringier Axel Springer Polska i Tomasz Lis wytoczyli proces Platformie Mediowej Point Group oraz jej spółce zależnej AWR „Wprost” w związku z prowadzoną przez „Wprost” akcją społeczną „Polska Ok!”. PMPG podaje, że Ringier i Lis domagają się od niej 8,73 mln zł.
- Przedmiotem postępowania jest zakazanie i usunięcie skutków działań stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji, naruszenie praw autorskich, naruszenie dóbr osobistych oraz odszkodowanie i zadośćuczynienie. Powodowie złożyli także wnioski o zabezpieczenie roszczeń - napisała PMPG w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.
Zdaniem Ringier Axel Springer Polska (wydawcy „Newsweeka”), redakcja „Wprost” (AWR „Wprost”) ukradła zamysł akcji, którą wymyślił Tomasz Lis, do początku lutego br. naczelny „Wprost”, a od końca marca br. szef „Newsweeka”. - Akcja społeczna „Fajna Polska”, promująca nowoczesny patriotyzm, była autorskim pomysłem Tomasza Lisa, który już w styczniu złożył w Urzędzie Patentowym wniosek o rejestrację znaku graficznego w biało-czerwonych barwach. Wydawca „Wprost” bezprawnie przypisywał sobie później autorstwo akcji oraz prawa do promującego ją znaku - informował nas Ringier w czerwcu br. Wtedy właśnie w „Newsweeku” ruszyła wspomniana akcja „Polska jest fajna!”, mająca podobne logo i zamysł jak realizowana przez „Wprost” akcja „Polska Ok!”.
PMPG podał, że nie zgadza się z zarzutami Ringiera i rozważa powództwo przeciw Ringier Axel Springer Polska. - Przede wszystkim emitent (PMPG-przyp.) podziela stanowisko Sądu Okręgowego w Krakowie wyrażone w uzasadnieniu postanowienia z dnia 24 sierpnia 2012 roku w przedmiocie odmówienia powodom udzielenia zabezpieczeń roszczeń. Jak wskazał Sąd roszczenia powodów nawet nie zostały w wystarczający sposób uprawdopodobnione - w szczególności co do ich wysokości - napisała spółka w komunikacie.
>>> Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”
W czerwcu br. PMPG informowało nas, że „idea i logo akcji „Fajna Polska” powstały w redakcji tygodnika „Wprost” w związku z zapotrzebowaniem wydawcy na wykreowanie akcji społecznej towarzyszącej 30-leciu tygodnika „Wprost”. Założenia akcji zostały przygotowane przez wydawcę we współpracy z redakcją. Logo akcji w jego pierwotnym kształcie zostało zaprojektowane i wykonane przez studio graficzne „Wprost””. Wydawca "Wprost" podał też, że zmienił nazwę akcji na „Polska jest ok!” ze względu na bardziej międzynarodowy charakter tego określenia i bezpośrednie powiązanie z promocją Polski przed Euro 2012.
>>> Więcej o sporze "Newsweeka" z "Wprost"
Dołącz do dyskusji: Ringier Axel Springer i Tomasz Lis żądają od "Wprost" 8,7 mln zł