RMF FM dwa razy więcej z reklam, Radio ZET i Eska Trójmiasto w dół
Stacje radiowe w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam ponad 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej – o ponad 100 proc. – wzrosły wpływy reklamowe RMF FM.
Z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. wśród polskich stacji radiowych najwięcej z reklam (cennikowo, bez autopromocji) zarobiło RMF FM (Grupa RMF). W porównaniu ze styczniem ub.r. przychody rozgłośni z tego tytułu zwiększyły się aż o 108,2 proc. Podobnie duży wzrost stacja zanotowała w styczniu br. (więcej na ten temat).
Nieco mniejsze wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły w lutym Program 1 Polskiego Radia – o 85,9 proc. – i Program 3 Polskiego Radia – 63,7 proc. Z kolei TOK FM (Agora) zarobiło z reklam 43,8 proc. więcej niż w lutym ub.r., Eska Warszawa – 30,4 proc., a Eska Poznań – o 29,4 proc.
Z drugiej strony Eska Wrocław cennikowo zarobiła na reklamach 1,2 proc. mniej niż rok wcześniej, Radio ZET – 3,6 proc. mniej, a Eska Trójmiasto – 9,1 proc. mniej.
Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę
„Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół
Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni były o 34,6 proc. wyższe – licząc autopromocję, a o 30,8 proc. wyższe bez autopromocji.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
II.2011 | II.2010 | |
RMF FM | 83 800 620 zł | 40 242 397 zł |
Radio ZET | 46 685 745 zł | 48 409 380 zł |
Program 3 Polskiego Radia | 8 992 460 zł | 5 493 885 zł |
Eska Wrocław | 4 126 934 zł | 4 174 938 zł |
Eska Warszawa | 3 978 720 zł | 3 050 660 zł |
Eska Poznań | 3 480 212 zł | 2 689 678 zł |
Program 1 Polskiego Radia | 3 372 280 zł | 1 814 135 zł |
TOK FM | 2 453 780 zł | 1 705 970 zł |
Eska Łódź | 2 441 326 zł | 1 980 146 zł |
Eska Trójmiasto | 2 353 688 zł | 2 589 858 zł |
monitorowane stacje razem | 227 638 642 zł | 169 080 838 zł |
monitorowane stacje razem (z autopromocją) | 231 603 968 zł | 177 012 544 zł |
Dołącz do dyskusji: RMF FM dwa razy więcej z reklam, Radio ZET i Eska Trójmiasto w dół