RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, mocno w górę Jedynka i Trójka (TOP10)
W lutym br. cennikowe wydatki na reklamy w radiu były o jedną piątą wyższe niż rok wcześniej. Wśród stacji zdecydowanie największe wpływy zanotowały RMF FM i Radio ZET, natomiast bardzo duże wzrosty osiągnęły Jedynka i Trójka.
Cennikowe nakłady na reklamy radiowe (bez autopromocji) w lutym br. wyniosły 299 mln zł, o 48,9 mln zł więcej niż rok wcześniej. Daje to wzrost o 19,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W styczniu br. cennikowa wartość reklamy radiowej wzrosła w skali roku o 21,6 proc. (zobacz szczegóły), natomiast w całym 2013 roku faktyczne wydatki, według szacunków Starlinka, pozostały na poziomie sprzed roku (więcej na ten temat).
>>> RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry
Zdecydowanymi liderami reklamy radiowej pozostają RMF FM i Radio ZET. Pierwsza stacja w lutym cennikowo zarobiła o 25,6 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 20 mln zł), a druga - o 9,7 proc. więcej (wzrost o 5,3 mln zł).
Z kolei cennikowe wpływy Trójki poszły w górę aż o 68,5 proc. (z 9,88 do 16,65 mln zł, czyli o 6,77 mln zł), a Jedynki - o 136,6 proc. (z 3,94 do 9,32 mln zł, a więc o 5,38 mln zł). Rozgłośnie Polskiego Radia osiągnęły relatywnie największe wzrosty w zestawieniu.
Przychody Tok FM (Agora) zwiększyły się w skali roku o 17,6 proc. (czyli o 763 tys. zł), Eski Wrocław - o 7 proc. (260 tys. zł w górę), a Eski Warszawa (sieć Eska należy do Grupy Radiowej Time) - o 12 proc. (394 tys. zł w górę). Natomiast Złote Przeboje Pogoda Warszawa zarobiły o 4,1 proc. (czyli 126 tys. zł) więcej.
>>> Eska z największym spadkiem słuchalności wśród sieci radiowych, zyskuje ZET Gold
Za to cennikowe wpływy reklamowe Eski Poznań zmalały z roku na rok o 14,5 proc. (to spadek o 589 tys. zł). Natomiast VOX FM (należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło o 23,4 proc. (czyli o 995 tys. zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II.2013 |
II.2014 |
RMF FM |
77 819 250 zł |
97 779 420 zł |
Radio ZET |
54 172 375 zł |
59 453 445 zł |
Program III Polskiego Radia |
9 877 950 zł |
16 646 190 zł |
Program I Polskiego Radia |
3 936 710 zł |
9 316 540 zł |
Tok FM |
4 335 700 zł |
5 099 330 zł |
Eska Wrocław |
3 691 086 zł |
3 950 808 zł |
Eska Warszawa |
3 270 380 zł |
3 664 010 zł |
Eska Poznań |
4 070 168 zł |
3 481 108 zł |
VOX FM |
4 256 980 zł |
3 262 240 zł* |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa |
3 047 279 zł |
3 173 147 zł |
monitorowane stacje razem |
250 055 083 zł |
298 966 540 zł |
* dane Eski Rock |
Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, mocno w górę Jedynka i Trójka (TOP10)