Robert Kozyra: teraz zajmę się telewizją
Robert Kozyra przestanie pełnić funkcję prezesa i dyrektora programowego Radia ZET. W czerwcu zostanie ogłoszony konkurs otwarty na to stanowisko.
Kozyra nie pożegna się jednak z firmą. Od 1 września wejdzie do zarządu Eurozet, gdzie będzie odpowiadał za projekty rozwojowe Grupy (głównie telewizyjne i multimedialne).
- Do końca sierpnia jestem prezesem i redaktorem naczelnym Radia ZET. Przygotowuję program i kampanię promocyjną na jesień - powiedział Robert Kozyra.
- Nie szukamy prezesa Radia ZET (zostanie nim Monika Bednarek, prezes Eurozet - red.). Osoba, która mnie zastąpi, będzie dyrektorem programowym stacji. Będę brał aktywny udział w rekrutacji a potem wdrożę tę osobę w nowe obowiązki - tłumaczył Kozyra. Jak dodał, "dla spółki Eurozet kluczowa jest teraz dywersyfikacja przychodów, dlatego w zarządzie Eurozet zajmę się projektami multimedialnymi i telewizyjnymi".
Największą od lat różnicę w słuchalności dwóch największych radiostacji w Polsce Kozyra tłumaczy "odmładzaniem brandu". - Radio ZET jest od dwóch lat w okresie transformacji. W takim czasie zdarza się, że przejściowo odbija się to na czasie słuchania. Mamy dziś prawie ośmiomilionową grupę słuchaczy - jeden z najlepszych wyników w historii. Inna sprawa to niewytłumaczalny, tylko programem, aż 5 procentowy wzrost wyników RMF-u w ostatnim czasie. Niewątpliwie RMF-owi pomógł telefoniczno-smsowy konkurs w którym zamiast: "halo" trzeba powiedzieć: "Nalepsza muzyka w RMF FM". To może mieć wpływ na badania sluchalności radia które przeprowadza się też telefonicznie - ocenia Robert Kozyra.
Robert Kozyra jest związany z Radiem ZET od czternastu lat. Oprócz zarządzania Radiem ZET odpowiadał za rozwój innych stacji radiowych w Grupie.
Rekord RMF FM, duży spadek Radia ZET
Najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company
(luty-kwiecień 2009 r.) pokazuje, że liderem rynku radiowego w
Polsce jest RMF FM (udział w rynku 27,0 proc.). Na
drugim miejscu znalazło się Radio ZET, którego udział w rynku spadł
do 16,3 proc. (-2,6 punktu proc.).
Udział w czasie słuchania% | Luty : kwiecień 2009 | Luty : kwiecień 2008 | luty : kwiecień 2007 | luty : kwiecień 2006 |
RMF FM | 27,0% | 23,1% | 22,6% | 21,6% |
Radio ZET | 16,3% | 18,9% | 19,2% | 19,0% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 11,9% | 12,3% | 12,3% | 14,3% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 6,0% | 5,9% | 6,6% | 6,2% |
Radio Maryja | 2,3% | 2,2% | 2,1% | 2,4% |
Radio TOK FM* | 1,0% | 1,2% | 1,0% | 0,8% |
ESKA ROCK* | 0,9% | 0,2% | - | - |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,6% | 0,6% | 0,7% | 0,8% |
Chilizet * | 0,3% | 0,0% | - | - |
Polskie Radio Euro / do 2008-10 Bis Polskie Radio | 0,1% | 0,3% | 0,3% | 0,8% |
Dołącz do dyskusji: Robert Kozyra: teraz zajmę się telewizją
Ktoś może powiedzieć, że w Zetce pracują ludzie spoza Warszawy. Ok pracują ale od dawna już wiadomo, że najbardziej warszawscy są ludzie, którzy się tam przeprowadzili. Taka juz mentalnośc ludzka.
Drugi powód dla ktorego Zetka nigdy nie będzie pierwsza to fakt tego, że nie ma takiego potencjału. Pod kątem informacyjnym nigdy nie dorówna RMF I zawsze tak było, że goniła RMF, który jest dla niej wzorem do naśladowania. Gdyby RMF nie cofnięto pozwolenia na rozszczepianie programów to Zetka pewnie byłaby zwykłą stacją wchłoniętą przez inne media.
Taka prawda i inna nie będzie.
W radiu pracowałem 5 lat i poznawałem ludzi madiów i "całą kuchnie".