Rośnie czytelnictwo „Faktu”, „Gazeta Wyborcza” coraz słabiej (dane za I półrocze br.)
„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za I półrocze 2014 roku.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2014 roku sięgało 13,42 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,66 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1,76 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,88 pkt. proc. do 9,51 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,19 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,58 pkt. proc. do poziomu 3,82 proc.
Wiek: 15-75 lat |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
13,42% |
11,66% |
Gazeta Wyborcza |
9,51% |
11,39% |
Super Express |
5,19% |
5,39% |
Metro |
3,82% |
4,40% |
Przegląd Sportowy |
3,55% |
3,38% |
Rzeczpospolita |
2,34% |
3,08% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,84% |
2,14% |
Nasze Miasto |
1,47% |
1,22% |
Gazeta Podatkowa |
0,67% |
0,69% |
Sport |
0,40% |
0,49% |
Puls Biznesu |
0,28% |
0,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,07% |
0,19% |
W grupie wiekowej 16-59, stosowanej od niedawna przez Izbę Wydawców Prasy (więcej na ten temat) dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki.
Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
Fakt |
12,34% |
Gazeta Wyborcza |
9,71% |
Super Express |
4,78% |
Metro |
4,17% |
Przegląd Sportowy |
3,78% |
Rzeczpospolita |
2,44% |
Dziennik Gazeta Prawna |
2,01% |
Nasze Miasto |
1,50% |
Gazeta Podatkowa |
0,73% |
Sport |
0,36% |
Puls Biznesu |
0,34% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,09% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2013 do czerwca 2013 roku na losowej próbie 24 066 przypadków i w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 506 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Rośnie czytelnictwo „Faktu”, „Gazeta Wyborcza” coraz słabiej (dane za I półrocze br.)