Ruch uruchamia nowy format saloników prasowych. Stawia na gastronomię i zakupy spożywcze
Spółka Ruch, zajmująca się m.in. kolportażem prasy uruchomiła pierwszy salonik prasowy w nowym formacie. Ma on umożliwić klientom dostęp do prasy i usług, ale i zakup asortymentu detalicznego oraz gastronomicznego.
Nowy format saloniku prasowego został uruchomiony w Wyszkowie. W jego ofercie pojawią się hot-dogi, zapiekanki, kanapki, drożdżówki, pączki oraz gorące napoje, takie jak: kawa, herbata czy czekolada. W nowym formacie punktu Ruchu będzie można też znaleźć artykuły spożywcze: zimne napoje, słodycze, słone przekąski, papierosy oraz akcesoria do palenia, produkty kosmetyczne, leki i artykuły szkolno-biurowe.
Salonik prasowy w Wyszkowie jest również pierwszym, w którym klienci będą mogli kupić książki. Wkrótce oferta ta ma być dostępna w 404 kioskach w Polsce i dać dostęp do nawet 100 tys. tytułów. - To wydarzenie o znaczeniu lokalnym, ale i ogólnopolskim. W Wyszkowie otwieramy salonik prasowy, który daje klientom dostęp do ponad tysiąca tytułów prasowych, ale także umożliwia skorzystanie z oferty gastronomicznej czy szerokiego asortymentu detalicznego. Punkt Ruchu w Wyszkowie to także mini centrum usług, w którym można nadać i odebrać przesyłkę (Paczka w Ruchu), zarejestrować startery telekomunikacyjne, zrealizować przelewy, opłacić rachunki oraz wypłacić gotówkę za pomocą usługi Cash Back - komentuje Miłosz Szulc, prezes zarządu spółki.
Jednocześnie podkreśla, że pierwszy sklep to efekt realizacji nowej strategii biznesowej. - Wracamy do korzeni - „Prasa, książki, Ruch” – to hasło silnie zakorzenione w świadomości Polaków. Obecnie uruchamiamy nowy produkt, jakim są książki w kioskach Ruchu. Chcemy zbudować silną pozycję na rynku wydawniczym, zapewniając czytelnikom dostęp do książek nawet w małych miejscowościach, gdzie nie ma stacjonarnych księgarni. Nasza sieć sprzedaży oraz jej integracja z aplikacją internetową pozwalają na dostęp do 100 tys. tytułów książkowych w punktach Ruchu. Zaczynamy od 404 kiosków. W 2020 roku zamierzamy rozwinąć ten projekt do ponad 1000 punktów, w których będzie można kupić książki - mówi Piotr Regulski, członek zarządu Ruchu.
Oferta książkowa ma być dostępna w punktach dzięki współpracy z dystrybutorem książek w Polsce - OSDW Azymut.
W pierwszym etapie wprowadzania do sprzedaży książek, w każdym z ponad 400 punktów na ekspozytorach ma być dostępnych od 30 do 80 tytułów. Dostawy pocztowe mają być realizowane raz w tygodniu.
Ruch czeka na PKN Orlen
- Z punktu widzenia obecnej sytuacji spółki, która w momencie prawomocnego wyroku Sądu zatwierdzającego układy z wierzycielami formalnie zakończyła proces restrukturyzacji oraz czeka na finalizację transakcji z inwestorem, jakim jest PKN Orlen niezbędne jest skupienie dostępnych zasobów na wypracowaniu pozytywnego wyniku finansowego. Obserwowana tendencja stopniowo malejącej straty generowanej przez Ruch oraz zanotowany we wrześniu br. wynik operacyjny dający poczucie, że spółka zmierza we właściwym kierunku - mówił Seweryn Kowalczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ruch.
Dystrybutor prasy z powodu ogromnego zadłużenia wobec wydawców prasy jest trakcie przyspieszonego postępowania układowego. W styczniu br. Alior Bank, jeden z największych wierzycieli spółki, złożył wniosek do UOKiK-u o jej tymczasowe przejęcie, na co regulator się zgodził. Kolejno koncern PKN Orlen złożył ofertę przejęcia spółki. Zapowiedział, że posiada plan na restrukturyzację Ruchu i ma zamiar wykorzystać potencjał swojego segmentu detalicznego z dotychczasowym modelem biznesowym kolportera.
Według danych Izby Wydawców Prasy w lutym br. Ruch obsługiwał 23,1 proc. dystrybucji prasy, wobec 29,93 proc. rok wcześniej. Natomiast jego główny konkurent Kolporter osiągnął wzrost w skali roku o 3,81 pkt proc. do 55,76 proc.
Po ogłoszeniu przez Ruch warunków porozumień układowych z wierzycielami wielu dużych i średnich wydawców prasowych w swoich sprawozdania ujęło odpisy na należności, których nie odzyskają od kolportera.
Dołącz do dyskusji: Ruch uruchamia nowy format saloników prasowych. Stawia na gastronomię i zakupy spożywcze
mikrofala dużo miejsca nie zajmuje xd