Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w dół na świecie, w górę w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w październiku br. zanotował spadek udziału w rynku, co wykorzystał Internet Explorer Microsoftu. Za to na polskim rynku aplikacji Google udało się zbliżyć do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w październiku br. Chrome miał w skali globalnej 40,44 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 40,8 proc. we wrześniu. Spadek zanotował także trzeci w rankingu Firefox - z 18,36 proc. do 18,11 proc.
Zyskał na tym drugi w zestawieniu Internet Explorer Microsoftu, notując wzrost z 28,56 proc. do 28,96 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8,54 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,2 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między wrześniem a październikiem br. zanotował on wyraźny spadek - z 41,72 proc. do 40,85 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli wyraźnie zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 37,42 proc. do 38,23 proc.
Oprócz Firefoksa stracił także trzeci Internet Explorer (z 10,79 proc. do 10,6 proc.), podczas gdy wzrosty zanotowały zamykające ranking przeglądarki Opera (z 6,54 do 6,7 proc.) i Safari (z 1,88 proc. do 1,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w dół na świecie, w górę w Polsce