Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę na świecie i w Polsce, w dół IE
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w sierpniu 2015 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, powiększając i tak już wyraźną przewagę nad rywalami.
Z danych StatCounter wynika, że w sierpniu br. Chrome miał w skali globalnej 52,82 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 51,74 proc. w lipcu.
W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu aplikacje: Internet Explorer Microsoftu (z 17,19 proc. do 15,99 proc.), Firefox (z 15,68 proc. do 15,62 proc.), Safari firmy Apple (z 9,79 proc. do 9,31 proc.) oraz Opera (z 1,83 proc. do 1,81 proc.).
W Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w sierpniu br. 49,87 proc. udziału w naszym rynku, wobec 49,46 proc. w lipcu. Zyskał także, ale znacznie mniej, drugi Firefox - z 27,93 proc. do 28,02 proc.
Walkę o trzecie miejsce wygrywa co prawda Internet Explorer, ale po wyraźnym spadku (z 10,66 proc. do 9,47 proc.) jego przewaga nad Operą (wzrost z 7,86 proc. do 8,04 proc.) znacząco zmalała. Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 1,69 proc. do 1,84 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę na świecie i w Polsce, w dół IE