Rynek sprzedaży pism młodzieżowych. Na czele „Bravo”
W lipcu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2016 roku wyniosła 31 317 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 52,57 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 5,84 proc. do poziomu 18 629 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”, który spadł z drugiej lokaty. Jego wynik jednak zmalał najbardziej w zestawieniu - o 48,19 proc. do 16 424 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 45,99 proc. i wyniosła ona 16 061 egz.
ZKDP | lipiec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 61 988 | 31 317 | 31 317 | 129 981 | 66 027 | 66 027 | -52,57% |
Twist | 40 003 | 18 629 | 18 629 | 54 990 | 19 785 | 19 785 | -5,84% |
Bravo Girl | 41 997 | 16 424 | 16 424 | 54 981 | 31 699 | 31 699 | -48,19% |
Fun Club | 36 000 | 16 061 | 16 061 | 74 944 | 29 739 | 29 739 | -45,99% |
W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Fun Club” - było to 60,31 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 61 988 | 31 317 | 31 317 | 62 991 | 23 296 | 23 296 | 34,43% |
Twist | 40 003 | 18 629 | 18 629 | 41 995 | 17 395 | 17 395 | 7,09% |
Bravo Girl | 41 997 | 16 424 | 16 424 | 41 988 | 10 509 | 10 509 | 56,29% |
Fun Club | 36 000 | 16 061 | 16 061 | 33 999 | 10 019 | 10 019 | 60,31% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek sprzedaży pism młodzieżowych. Na czele „Bravo”