Rynek tabletów z 5-proc. spadkiem w II kw. Apple przed Samsungiem
W II kwartale 2019 r. na całym świecie sprzedano 32,2 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2019 r. zmalała o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (33,9 mln).
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym o 6,1 proc., z 11,6 miliona do 12,3 miliona sztuk, zwiększyło swój udział w rynku o 4 pkt. proc., z 34,1 proc. do 38,1 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów o 3,1 proc., do 4,9 miliona sztuk, ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 14,9 proc. do 15,2 proc.
Trzecie miejsce udało się utrzymać firmie Huawei, która biorąc pod uwagę restrykcje ze strony USA może być zadowolona ze sprzedaży na poziomie 3,3 miliona sztuk (-6,5 proc. r/r) i 10,3 proc. udziału w rynku (-0,2 pkt. proc.).
W TOP 5 wyróżnił się będący na czwartej pozycji Amazon.com, który zanotował wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym aż o 46,3 proc., z 1,6 miliona do 2,4 miliona tabletów, co przełożyło się na 7,4 proc. rynkowego udziału (+2,6 pkt. proc. r/r).
Czołową piątkę zamyka firma Lenovo, która utrzymała poziom sprzedaży i udziału w rynku na mniej więcej tym samym poziomie co przed rokiem.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2019 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2019 SPRZEDAŻ | II KW. 2019 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2018 SPRZEDAŻ | II KW. 2018 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 12.3 | 38.1% | 11.6 | 34.1% | 6.1% |
2. Samsung | 4.9 | 15.2% | 5.0 | 14.9% | -3.1% |
3. Huawei | 3.3 | 10.3% | 3.5 | 10.5% | -6.5% |
4. Amazon.com | 2.4 | 7.4% | 1.6 | 4.8% | 46.3% |
5. Lenovo | 1.9 | 5.8% | 2.0 | 5.9% | -6.9% |
Pozostałe | 7.5 | 23.3% | 10.1 | 29.9% | -25.9% |
SUMA | 32.2 | 100.0% | 33.9 | 100.0% | -5.0% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów z 5-proc. spadkiem w II kw. Apple przed Samsungiem