„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań (raport)
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w październiku br. miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.
W październiku 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 174 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 12,93 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 618 egz., o 10,72 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 0,54 proc. do 2 966 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z ósmej na siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 88,74 proc. i wyniósł 285 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 8,67 proc. do 1 949 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w październiku br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 9,55 proc. i wyniósł 644 egz.
ZKDP |
październik |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
11 174 |
52 139 |
9 895 |
54 971 |
12,93% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 618 |
42 498 |
9 590 |
44 310 |
10,72% |
Puls Biznesu |
2 966 |
9 966 |
2 982 |
10 668 |
-0,54% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 993 |
4 372 |
2 054 |
4 806 |
-2,97% |
Gazeta Wyborcza |
1 949 |
135 277 |
2 134 |
155 735 |
-8,67% |
Przegląd Sportowy |
386 |
27 213 |
373 |
30 845 |
3,49% |
Gazeta Polska Codziennie |
285 |
19 890 |
151 |
19 326 |
88,74% |
Fakt Gazeta Codzienna |
221 |
266 940 |
201 |
298 961 |
9,95% |
Super Express |
0 |
135 685 |
0 |
142 824 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w październiku 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który przed rokiem był 7. Jego wynik wyniósł 939 egz., po wzroście o 289,63 proc.
Na drugie miejsce spadło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 878 egz., po wzroście o 2,33 proc.
Podium, po awansie z czwartej pozycji, uzupełnia „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 132,49 proc. do 823 egz.
Z 19. na 7. lokatę awansował „Dziennik Polski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 326 egz., po wzroście o 328,95 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej straciła tutaj „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa) - było to 50 proc. do 15 egz. Tytuł ten był 22. - ostatni.
ZKDP |
październik |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Dziennik Bałtycki |
939 |
19 388 |
241 |
23 517 |
289,63% |
Echo Dnia |
878 |
16 316 |
858 |
19 101 |
2,33% |
Nowa Trybuna Opolska |
823 |
12 257 |
354 |
14 218 |
132,49% |
Głos - Dziennik Pomorza |
496 |
18 393 |
531 |
22 758 |
-6,59% |
Gazeta Pomorska |
379 |
35 177 |
200 |
39 845 |
89,50% |
Gazeta Lubuska |
336 |
18 115 |
334 |
19 939 |
0,60% |
Dziennik Polski |
326 |
16 212 |
76 |
18 934 |
328,95% |
Dziennik Zachodni |
298 |
31 017 |
383 |
39 886 |
-22,19% |
Gazeta Wrocławska |
280 |
13 662 |
178 |
16 230 |
57,30% |
Głos Wielkopolski |
253 |
25 555 |
200 |
29 321 |
26,50% |
Gazeta Krakowska |
234 |
14 234 |
213 |
17 330 |
9,86% |
Dziennik Łódzki |
230 |
18 290 |
326 |
22 418 |
-29,45% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
215 |
13 326 |
158 |
16 109 |
36,08% |
Express Bydgoski |
201 |
9 512 |
93 |
11 333 |
116,13% |
Express Ilustrowany |
184 |
22 769 |
105 |
29 329 |
75,24% |
Nowości - Dziennik Toruński |
175 |
10 805 |
99 |
12 585 |
76,77% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
122 |
11 296 |
79 |
14 219 |
54,43% |
Kurier Poranny |
102 |
4 572 |
193 |
5 476 |
-47,15% |
Polska Metropolia Warszawska |
80 |
2 790 |
99 |
3 701 |
-19,19% |
Kurier Szczeciński |
71 |
9 248 |
43 |
11 145 |
65,12% |
Kurier Lubelski |
61 |
3 441 |
74 |
4 288 |
-17,57% |
Gazeta Współczesna |
15 |
5 163 |
30 |
6 136 |
-50,00% |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań (raport)