SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Rzeczpospolita” poniżej 90 tys. egz., sprzedaż spadła o 20 proc.

Wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały w marcu br. spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej straciła “Rzeczpospolita”, której sprzedaż wyniosła poniżej 90 tys. egz. Sporo stracił też “Parkiet”, a najmniejszy spadek zanotował “Fakt”.

W trzecim miesiącu br. średnia sprzedaż ogółem dziennika "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 396 120 egz., co oznacza spadek o 1,75 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej, najmniejszy w całym rankingu - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę "Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem wynoszącym 248 215 egz., po spadku o 8,77 proc.

Trzecią lokatę zajął "Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 168 680 egz., czyli o 3,80 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Największy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się tuż za podium "Rzeczpospolita" (Presspublica) - jej wynik zmalał o 19,76 proc. do 85 221 egz. Tytuł ten pierwszy raz w historii miał średnią miesięczną sprzedaż ogółem poniżej 90 tys. egz.

Drugim tytułem, który stracił najwięcej była też wydawany przez Presspublikę "Parkiet", który zajął ostatnie miejsce. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 16,97 proc. do 4 432 egz.

Tytuł marzec
Wirtualnemedia.pl 2012 2011
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Fakt Gazeta Codzienna 539 994 396 120 396 120 557 963 403 166 403 157
Gazeta Wyborcza 361 716 263 736 248 215 418 578 311 552 272 065
Super Express 291 378 169 400 168 680 296 705 176 031 175 351
Rzeczpospolita 149 404 116 069 85 221 181 631 134 778 106 212
Dziennik Gazeta Prawna 114 417 86 988 66 290 132 157 100 051 78 018
Przegląd Sportowy 79 459 42 037 42 037 85 387 44 973 44 954
Gazeta Polska Codziennie 109 730 26 428 26 428 - - -
Puls Biznesu 20 100 17 760 12 492 20 617 18 079 13 490
Parkiet Gazeta Giełdy 11 503 7 362 4 432 14 834 7 898 5 338


W marcu br. w porównaniu do lutego br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 3,04 proc., zanotowała "Gazeta Polska Codziennie"
, zaś najwięcej straciła “Rzeczpospolita” (- 7,79 proc.).

Tytuł 2011
Wirtualnemedia.pl marzec luty
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Fakt Gazeta Codzienna 539 994 396 120 396 120 533 775 403 754 403 754
Gazeta Wyborcza 361 716 263 736 248 215 359 131 266 930 248 803
Super Express 291 378 169 400 168 680 282 502 168 712 167 992
Rzeczpospolita 149 404 116 069 85 221 162 881 118 033 92 421
Dziennik Gazeta Prawna 114 417 86 988 66 290 113 581 87 194 67 755
Przegląd Sportowy 79 459 42 037 42 037 78 736 42 584 42 584
Gazeta Polska Codziennie 109 730 26 428 26 428 116 061 25 649 25 649
Puls Biznesu 20 100 17 760 12 492 20 065 17 642 12 488
Parkiet Gazeta Giełdy 11 503 7 362 4 432 12 322 7 501 4 604


 

Dołącz do dyskusji: “Rzeczpospolita” poniżej 90 tys. egz., sprzedaż spadła o 20 proc.

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lewy
Tomaszek i Grzesio - duet fantastyczny. Polecamy. Kładą ekspresowo!!!
0 0
odpowiedź
User
lolek
po kupienia prze Hajdorowicza czy jak tam sie nazywa i po zmianie redakcji sam przestalem czytac bo wywody Biedronia to ja mam gdzie indziej. Kupuje jedynie Uwarzam Rze dalej, chociaz tez dopoki nie zmienia redakcji a przed wyborami uczynia to na pewno. W kazdym razie moze do dwoch lat jeszcze bedzie spoko;]
0 0
odpowiedź
User
Analityk
Ciekawe jak długo będzie trwał ten trend spadkowy dotyczący dziennikarskich honorariów przekładający się na spadek sprzedaży gazet. Im więcej wywalanych dziennikarzy, im mniej płaci się za teksty, tym większy spadek. Zmieniają się tylko naczelni przechodząc z jednej gazty do drugiej i rozkładając kolejny tytuł. Czasy rabunkowej gospodarki w mediach już się skończyły! Nie ma już studentów, którzy za darmo będą dla was pracować!
0 0
odpowiedź