SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. Dane sprzedaży e-wydań dzienników po trzech kwartałach

W okresie styczeń-wrzesień 2015 najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w okresie od stycznia do września 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 668 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 31,73 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W I-III kwartale 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 237 egz., czyli o 2,19 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 16,06 proc. do 2 753 egz.

Drugi największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 27,99 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się dwa oczka niżej z wynikiem 1 852 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 38,97 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu obniżyła się bowiem o 45,52 proc. do 292 egz.

W I-III kwartale 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zmalał o 17,27 proc. i wyniósł 781 egz.

 

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Rzeczpospolita

9 668

56 152

7 339

55 951

Dziennik Gazeta Prawna

9 237

45 060

9 039

48 010

Puls Biznesu

2 753

10 580

2 372

10 867

Gazeta Wyborcza

2 240

158 620

2 017

171 006

Parkiet Gazeta Giełdy

1 852

4 752

1 447

4 512

Przegląd Sportowy

371

31 560

407

35 778

Gazeta Polska Codziennie

292

18 781

536

20 638

Fakt Gazeta Codzienna

226

309 758

242

327 169

Super Express

0

145 174

0

151 853

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I-III kwartale br. należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 687 egz., po wzroście o 311,38 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był liderem. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 461 egz., po spadku o 20,65 proc.

Z jedenastej na trzecią lokatę awansował „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse). Jego średni wynik e-wydań zwiększył się o 246,51 proc. do 447 egz.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Bałtycki

461

24 366

581

27 371

Polska Głos Wielkopolski

300

29 947

354

32 560

Polska Gazeta Wrocławska

195

16 365

274

18 094

Polska Gazeta Krakowska

215

16 710

234

18 272

Polska Dziennik Zachodni

188

39 401

232

45 581

Gazeta Pomorska

361

41 083

189

44 993

Dziennik Polski

188

18 903

187

21 332

Gazeta Lubuska

277

20 225

168

22 608

Echo Dnia

687

19 373

167

20 910

Polska Dziennik Łódzki

116

22 766

146

25 120

Głos - Dziennik Pomorza

447

22 561

129

24 288

Nowa Trybuna Opolska

162

14 398

88

16 307

Express Bydgoski

125

11 024

86

11 916

Express Ilustrowany

46

28 312

69

32 059

Nowości - Dziennik Toruński

104

12 679

64

13 878

Kurier Szczeciński

67

11 141

56

12 772

Polska Kurier Lubelski

80

4 281

41

4 522

Polska Metropolia Warszawska

82

3 805

38

4 031

Kurier Poranny

53

5 316

36

6 497

Gazeta Codzienna Nowiny

145

15 884

35

18 426

Gazeta Współczesna

87

6 330

33

7 602

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

61

14 727

27

16 802

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. Dane sprzedaży e-wydań dzienników po trzech kwartałach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl