Awaria w Santander Bank Polska, pobierano od klientów 100-krotnie wyższe kwoty
W niedzielę doszło do awarii w systemie elektronicznym Santander Bank Polska. Niektórym klientom obciążano rachunki kwotami nawet 100 razy wyższymi niż wartość realizowanych transakcji bezgotówkowych.
O błędnym naliczaniu im wielokrotnie wyższych kwot niż wartość realizowanych płatności niektórzy klienci Santander Bank Polska alarmowali w niedzielę po południu w mediach społecznościowych, m.in. na fanpage’u facebookowym banku.
- Trochę żarty sobie dziś robicie. Zapłaciłem 17,79 zł, a Wy blokujecie na koncie 1779 zł? Możecie ogarnąć ten bałagan? Bo jak widać nie jestem odosobniony, a trochę kicha jak z banku kasa znika - napisał jeden z klientów. - Czy możecie mi wyjaśnić, dlaczego z konta pobrano mi 4000 zł zamiast 40 zł? Od godziny próbuję się do Was dodzwonić! - napisała inna osoba.
Dzień dobry, przepraszamy za powstałe niedogodności. Pracujemy już nad rozwiązaniem problemu.
— Santander Bank Polska (@SantanderBankPL) June 20, 2021
Santander Bank przeprasza i zwraca pieniądze
Santander Bank Polska na bieżąco odpowiadał na wpisy klientów. Bank zapewniał przepraszał za niedogodności spowodowane przez awarię oraz zapewniał, że bezpodstawnie pobrane pieniądze zostaną szybko zwrócone.
- Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi są właśnie zdejmowane automatycznie. Problem dotyczy poniżej 1 proc. transakcji realizowanych przez bank w niedzielę - przekazało biuro prasowe banku.
- Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi zostały już zdjęte - od wczoraj od 21.40 są już prawidłowe - poinformowało w poniedziałek rano.
To kolejna w tym roku nietypowa awaria bankowości elektronicznej. W połowie lutego mBank poinformował, że wskutek błędu podwójnie naliczał niektórym klientom płatności kartą. - Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe - zapewnił bank.
Na koniec marca br. Santander Bank Polska miał 5,3 mln klientów, z których 2,8 mln korzystało z bankowości internetowej. W segmencie detalicznym liczba klientów cyfrowych wzrosła rok do roku o 8 proc. do 2,5 mln, w pionie małych i średnich firm - o 9 proc. do 317 tys., a w segmencie korporacyjnym - o 1 proc. do 20 tys.
Dołącz do dyskusji: Awaria w Santander Bank Polska, pobierano od klientów 100-krotnie wyższe kwoty