SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża reklamowa w Polsce chce zmniejszyć ślad węglowy. Nowe inicjatywy dot. AI

Walne zebranie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR podsumowało działania zarządu za 2023 rok oraz zatwierdziło partnerską umowę z Ad NetZero. Z organizacją żegna się po wielu latach Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence. 

Podczas walnego zebrania SAR podsumowało działania podjęte w 2023 roku i wyznaczyło priorytety na rok 2024. Ustalono m.in. że branża reklamy zobowiązuje się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w procesach reklamowych, w tym produkcji i umieszczania reklam w mediach.  

- Podpisana przez nas inicjatywa Ad Net Zero zobowiązuje branżę do zmniejszenia śladu węglowego swoich produkcji. Wierzymy, że nasze odpowiedzialne działania przyspieszą zmiany zachowań na rzecz zrównoważonej konsumpcji - wskazuje dyrektor zarządzający SAR Paweł Tyszkieiwcz.

Zobacz: SAR chce zadbać o klimat. Podpisano umowę 

SAR priorytetyzuje sztuczną inteligencję

Szczególną uwagę zwrócono na rolę generatywnej sztucznej inteligencji w reklamie. Nowe inicjatywy SAR z tego obszaru mają na celu wykorzystanie potencjału generatywnej AI (GenAI) do transformacji działań marketingowych, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo, zgodność z prawem oraz odpowiedzialne wykorzystanie tej technologii.

– Dopiero zaczynamy mierzyć się z ogromnym wpływem GenAI na branżę reklamy i marketingu. To z jednej strony wielka szansa dla agencji i obsługiwanych przez nie marek, ale też szeroki wachlarz ryzyk – wskazuje Michał Dunin, managing director WebTalk. 

W SAR powołano grupy robocze pod kierownictwem prezesa WebTalk Michała Dunina, a z ramienia SAR za projekt odpowiadał Michał Kazimierczak – managing director w Heart&Brain Warsaw.

Zobacz: Nawet 2,7 mln zł rocznie kosztuje udział w przetargach reklamowych

Opracowaniem prawnym zajął się partner zarządzający SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk Maciej Kubiak. Nad tematem pochylili się: Dorota Pindel (research & development director w WebTalk), Małgorzata Majcher (chief strategy&innovation Officer w DDB), Dagmara Gadomska (general manager w Publicis Worldwide), Daniel Szulc (head of analytics, data scientist w Loyalty Point), Łukasz Gumowski (creative & strategy partner w Plej), Kacper Skocki (chief operating officer w Vision&People) oraz Łukasz Borek (general manager w LiquidThread).

W ramach działań stowarzyszonych w SAR powstały cztery kluczowe grupy:

   1. Uwarunkowania prawne i bezpieczeństwo – Opracowanie Q&A na temat aspektów prawnych AI oraz podejście do klasyfikacji ryzyka.

   2. Standardy agencyjne – Opracowanie polityki odpowiedzialnego wykorzystania narzędzi GenAI, formularza oceny ryzyk oraz wewnętrznych wytycznych dla agencji.

   3. Standardy dla klientów – Dokument zawierający wytyczne i porady dla klientów dotyczące wykorzystania GenAI.

   4. AI Supported Work – Przegląd narzędzi AI oraz kryteriów oceny, co przekłada się na wzrost konkurencyjności agencji.

SAR udostępnia na swojej stronie internetowej narzędzia i zasoby, które pomogą agencjom i klientom wdrożyć AI w sposób odpowiedzialny i efektywny. Obejmują one:

- FAQ i podstawowa wiedza prawna z zakresu GenAI

- Ogólne wytyczne i rozwiązania dla agencji

- Poradnik dla klientów

- Przegląd i narzędzie do oceny dostępnych rozwiązań AI

- Plan wdrożenia ścieżki edukacji w SAR

Z SAR odchodzi Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence. Pozostanie ona w organizacji do końca tego roku. Jako pierwszy informację o odejściu Zimeckiej podał Presserwis.

Dołącz do dyskusji: Branża reklamowa w Polsce chce zmniejszyć ślad węglowy. Nowe inicjatywy dot. AI

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hg
kolejne pustosłowie
odpowiedź
User
Moherokomuch
Kolejni idioci. Ślad węglowy w Polsce jest znikomy, a oni będą uprawiać virtue signaling i promować się na dobrych ludzi dbających o ekologię jak większość zresztą takich inicjatyw. Cały ten ślad węglowy został w ogóle wymyślony przez speców od marketingu by promować ekologiczne rozwiązania, czytaj przechodzić na usługi firm, które chcą na tym zarobić. I wszyscy jak owce w to idą. Chcecie być eko-bohaterami? Pojedźcie do Chin i Indii i tam walczcie ze śladem węglowym.
odpowiedź
User
polo
zenujące są te akcje, w ktorych chodzi wyłacznie o samozadowolenie organizatorów
odpowiedź