Sekcja sportowa Interii wyprzedziła Sport.pl, na czele WP SportoweFakty
Liderem internetowych platform o sporcie pozostają WP SportoweFakty, przy czym zmalała ich przewaga nad działem sportowym Onetu. Najwięcej czasu użytkownicy spędzają na platformie TVP Sport, a sekcja sportowa Interii po dużym wzroście wysunęła się nad Sport.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. WP SportoweFakty (Grupa Wirtualna Polska), jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 7,98 mln użytkowników, czyli 26,86 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 24 minuty i 43 sekundy.
Sekcja sportowa Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 7,32 mln użytkowników, 24,65 proc. zasięgu oraz 20 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania. W sierpniu włączono do niej witrynę „Przeglądu Sportowego”.
Na Interii (Grupa Polsat-Interia) sekcję sportową odwiedziło 6,07 mln internautów (co dało 20,43 proc. zasięgu), każdy spędził przeciętnie 12 minut i 3 sekundy. Sport.pl (Agora), funkcjonujący jako dział sportowy Gazeta.pl, przyciągnął 5,89 mln użytkowników (19,83 proc. zasięgu), średnio na 14 minut i 35 sekund.
W tej ostatniej statystyce najlepszy wynik osiągnęła platforma TVP Sport - 3,69 mln internautów spędziło na niej przeciętnie po 32 minuty i 13 sekund. Natomiast platforma Polsat Sport (Grupa Polsat-Interia) zanotowała 2,71 mln użytkowników, 9,11 proc. zasięgu oraz 5 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania.
Dział sportowy o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnął 3,42 mln internautów (11,51 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 43 sekundy. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka sekcja miała 2,48 mln użytkowników, 8,35 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania, a na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - 2,41 mln odwiedzających, 8,1 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 31 sekund średniego czasu korzystania
Z kolei Meczyki.pl odwiedziło 3,25 mln internautów, każdy spędził w serwisie przeciętnie 10 minut i 13 sekund.
Miesiąc do miesiąca WP SportoweFakty zanotowały spadek liczby użytkowników o 379,4 tys. (4,5 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o minutę i 7 sekund średniego czasu korzystania (4,7 proc.). W sekcji sportowej Onetu ubyło 53,1 tys. internautów (0,7 proc.) i minutę i 7 sekund przeciętnego czasu (5,3 proc.).
Dział sportowy Interii zyskał 610,2 tys. odwiedzających (11,2 proc.), wyprzedzając Sport.pl, w którym liczba internautów zmalała o 619,6 tys. (9,5 proc.). Przy czym w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania spadł o 31 sekund (4,1 proc.), a w drugiej wydłużył się o minutę i 28 sekund (11,2 proc.).
W obu statystykach zmniejszyły się wyniki platformy TVP Sport i sekcji sportowej portalu „Super Expressu”. Pierwsza witryna straciła 337,8 tys. użytkowników (8,4 proc.) oraz 2 minuty i 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (6,9 proc.), a druga - 521,8 tys. odwiedzających (17,8 proc.) i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,8 proc.).
Meczyki.pl przy spadku liczby użytkowników o 292,1 tys. (8,2 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 23 sekundy (33,3 proc.). Platforma Polsat Sport zanotowała wzrost liczby odwiedzających o 122,5 tys. (4,7 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o minutę i 41 sekund (25,1 proc.), a sekcja sportowa Fakt.pl - spadek o 632,4 tys. użytkowników (20,3 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 23 sekundy (16 proc.).
Na zmiany wyników w ujęciu miesiąc do miesiąca wpłynęła wprowadzona w badaniu Mediapanel z początkiem lipca aktualizacja metod estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.
Dołącz do dyskusji: Sekcja sportowa Interii wyprzedziła Sport.pl, na czele WP SportoweFakty