Serial „Artyści” śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam
Serial „Artyści” oglądało średnio 344 tys. osób. TVP2 w czasie emisji misyjnej produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,95 mln zł.
„Artyści” na antenie TVP2 pokazywani byli w piątki o godz. 22.20, w okresie od 2 września do 21 października br. Średnia widownia wszystkich ośmiu odcinków serialu wyniosła 344 tys. osób, co przełożyło się na 3,27 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,55 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który oglądało 456 tys. widzów.
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
02-09-2016 | 22:20:04 | 23:07:06 | 456 368 | 4,46% |
16-09-2016 | 22:20:20 | 23:05:59 | 384 818 | 3,87% |
14-10-2016 | 22:21:43 | 23:07:40 | 346 828 | 3,18% |
TVP2 w paśmie nadawania „Artystów” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP1 z udziałem na poziomie 9,40 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był Polsat (8,88 proc.; końcówka „Tańca z gwiazdami” i filmy), a trzeci - TVN (8,68 proc.; pasmo filmowe).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 | 989 386 | 9,40% | 379 213 | 7,94% | 634 843 | 9,11% |
Polsat | 935 356 | 8,88% | 504 919 | 10,58% | 669 363 | 9,61% |
TVN | 914 309 | 8,68% | 578 482 | 12,12% | 767 761 | 11,02% |
TVP2 - Artyści | 344 489 | 3,27% | 159 338 | 3,34% | 247 322 | 3,55% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 1,95 mln zł.
„Artyści” to oryginalna produkcja własna TVP, która powstała z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Akcja serialu rozpoczęła się w dniu, w którym zasłużony i wieloletni dyrektor teatru został znaleziony martwy na scenie po tym, jak popełnił „spektakularne” samobójstwo. Na nowego dyrektora powołany został młody reżyser z prowincji (w tej roli Marcin Czarnik).
TVP2 nie planuje drugiego sezonu serialu.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 8,55 proc.
Dołącz do dyskusji: Serial „Artyści” śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam