SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy gazet: „Fakt” z rekordem, w dół „Super Express”, zyskuje „Przegląd Sportowy”

W pierwszych miesiącach br. serwis internetowy „Faktu” notował rekordowo wysoką odwiedzalność. Dużo zyskała w skali roku witryna „Przeglądu Sportowego”, za to spadek zanotował serwis „Super Expressu”.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,98 mln internautów, którzy wykonali 107,1 mln odsłon (średnio 35,9 odsłony na każdego), w tym 12,8 mln krajowych odsłon mobilnych, a każdy spędził na stronie przeciętnie 20:49 minuty.

Fakt.pl jest liderem wśród serwisów gazet ogólnopolskich w prawie wszystkich powyższych statystykach. Największą przewagę nad konkurentami ma pod względem odsłon - zanotował ich w lutym trzy razy więcej niż witryny „Super Expressu” (Murator) i „Gazety Wyborczej” (Agora).

Jednak jeśli chodzi o średni czas spędzany przez użytkowników zdecydowanie najlepsze wyniki osiągają serwisy dzienników ekonomicznych. Ze strony „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) przeciętny użytkownik korzystał w lutym prawie przez półtorej godziny (dokładnie 1:24:46), a z witryny „Parkietu” (Gremi Business Communications) - przez ponad godzinę (1:05:38). Kolejny pod tym względem serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował tylko 21 minut. Ponadto na stronie „Parkietu” przeciętny użytkownik wykonał aż 44,3 odsłony.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Ścisłą czołówkę serwisów gazetowych niezmiennie tworzą Fakt.pl, SE.pl i Wyborcza.pl, które w lutym miały od 2,5 do 3 mln użytkowników. Wyborcza.biz (Agora), Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) i Rp.pl (Gremi Business Communications) odwiedziło od 1,3 do 1,6 mln użytkowników. Trzy kolejne serwisy (Dziennik.pl, Przegladsportowy.pl, Polskatimes.pl) miały od 500 tys. do miliona użytkowników, a trzy pozostałe (PB.pl, Naszdziennik.pl, Parkiet.com) - poniżej 400 tys.

Z „Gazetą Wyborczą” i „Dziennikiem Gazetą Prawną” związane są po dwie witryny: ogólnotematyczna (Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz ekonomiczna (Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl).

Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, jak dużo czasu spędzają i ile odsłon wykonują w nim użytkownicy.

Serwisy gazet ogólnopolskich w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

fakt.pl

2 983 186

107 129 052

12 836 108

00:20:49

13,98%

se.pl

2 785 813

30 153 940

3 976 283

00:07:32

13,05%

wyborcza.pl

2 518 806

35 699 398

5 524 771

00:17:27

11,80%

wyborcza.biz

1 617 501

16 732 520

2 898 255

00:14:20

7,58%

gazetaprawna.pl

1 389 357

8 022 248

692 382

00:05:36

6,51%

rp.pl

1 320 781

16 172 913

1 644 932

00:10:31

6,19%

dziennik.pl

941 942

15 356 646

1 464 946

00:11:21

4,41%

przegladsportowy.pl

746 603

15 617 972

3 685 432

00:21:00

3,50%

polskatimes.pl

565 424

3 594 371

349 996

00:04:00

2,65%

pb.pl

386 101

8 112 153

690 011

01:24:46

1,81%

naszdziennik.pl

155 123

-

-

-

0,73%

parkiet.com

102 069

4 522 970

332 617

01:05:38

0,48%


W lutym br. Fakt.pl miał o 429 tys. użytkowników i 36 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 16,8 i 50,7 proc. Ponadto nieznacznie wydłużył się czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika (serwis osiągnął pod tym względem wzrost jako jedyny w zestawieniu). Przypomnijmy, że w listopadzie ub.r. Fakt.pl został uruchomiony w nowej odsłonie, wzorowanej na witrynie niemieckiego „Bildu” (więcej na ten temat).

Za to serwis „Super Expressu” stracił w skali roku 227,6 tys. użytkowników i 7,1 mln odsłon (to 7,5 i 19 proc. w dół), a średni czas korzystania z niego przez internautę zmalał o 1:21 minuty (czyli o 15,2 proc.).

Serwisy „Gazety Wyborczej” miały nieco więcej użytkowników niż rok wcześniej (Wyborcza.pl - 299 tys., Wyborcza.biz - 50,4 tys.), ale mniej odsłon (Wyborcza.pl - 529 tys., Wyborcza.biz - 1,1 mln) i znacznie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika (Wyborcza.pl - o 8:01 minuty, Wyborcza.biz - o 4:54 minuty). Na początku lutego we wszystkich serwisach związanych z „GW” wprowadzono płatny dostęp do treści, ale większe spadki ruchu zanotowały witryny wydań regionalnych dziennika (zobacz szczegóły).

>>> „Fakt” liderem sprzedaży, zyskały „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”, „Gazeta Wyborcza” już tylko 170 tys. egz

Podobne zmiany odwiedzalności jak strony „GW” zanotowały kolejne serwisy w zestawieniu. Gazetaprawna.pl zyskała w skali roku 220 tys. użytkowników (18,8 proc. w górę), ale straciła 1,37 mln odsłon (14,6 proc. w dół) i 2:47 minuty na użytkownika (33,2 proc. w dół), a Dziennik.pl przy 20 tys. użytkowników więcej (2,2 proc. w górę) miał 2,53 mln odsłon i 5:23 minuty na użytkownika mniej niż przed rokiem (14,1 i 32,2 proc. w dół). Rp.pl zyskała 204 tys. użytkowników i 1,52 mln odsłon (18,3 i 10,3 proc. w górę), ale czas przypadający na użytkownika zmniejszył się o 2:33 minuty (19,5 proc. w dół).

PB.pl przy 94,7 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (32,5 proc. w górę) zanotował 812 tys. odsłon i aż 47:08 minuty na użytkownika mniej (9,1 i 35,7 proc. w dół), a Parkiet.com miał 1,7 tys. użytkowników, 1,4 mln odsłon i 23:10 minuty na użytkownika mniej niż w lutym ub.r. (to spadki o 1,6, 23,6 i 26,1 proc.).

Za to serwis „Przeglądu Sportowego” zanotował aż o 279 tys. użytkowników i 6,52 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 59,7 i 71,6 proc. Wyższa odwiedzalność strony wynika zapewne z rozgrywanych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi.

Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty 2014

luty 2013

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

fakt.pl

2 983 186

107 129 052

00:20:49

2 554 167

71 079 002

00:20:21

se.pl

2 785 813

30 153 940

00:07:32

3 013 424

37 218 160

00:08:53

wyborcza.pl

2 518 806

35 699 398

00:17:27

2 219 867

36 228 491

00:25:28

wyborcza.biz

1 617 501

16 732 520

00:14:20

1 567 081

17 845 548

00:19:14

gazetaprawna.pl

1 389 357

8 022 248

00:05:36

1 169 254

9 394 275

00:08:23

rp.pl

1 320 781

16 172 913

00:10:31

1 116 688

14 656 057

00:13:04

dziennik.pl

941 942

15 356 646

00:11:21

921 847

17 885 138

00:16:45

przegladsportowy.pl

746 603

15 617 972

00:21:00

467 551

9 099 774

00:21:25

polskatimes.pl

565 424

3 594 371

00:04:00

402 975

3 737 615

00:06:31

pb.pl

386 101

8 112 153

01:24:46

291 385

8 924 407

02:11:54

naszdziennik.pl

155 123

-

-

113 266

-

-

parkiet.com

102 069

4 522 970

01:05:38

103 727

5 921 142

01:28:48


Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w ciągu roku

Dołącz do dyskusji: Serwisy gazet: „Fakt” z rekordem, w dół „Super Express”, zyskuje „Przegląd Sportowy”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
Nic dziwnego, że strona se.pl traci odsłony. Piszą newsy na 4 linijki, jedynie treści przerzucane z papieru są dłuższe. Do tego mało intuicyjny interfejs. Fakt zyskuje, bo postawili na obrazki, poziom publikacji jednak nadal jest żenująco niski. Do tego prosty wskaźnik- polubienia na Facebooku. Fakt jest tam bardzo aktywny,przez co ma ich mnóstwo, ponad 200 tysięcy, a Super Express tylko 30. Nie zrozumieli jeszcze, że social media to dziś podstawa w nabijaniu "kliknięć".
0 0
odpowiedź
User
wolf
Fakt daje gołe baby, to i klikalność poszła w górę...
0 0
odpowiedź
User
Wnioski
Są proste wnioski. Fakt.pl zyskał po odejściu ludzi typu Siela i Rząż, którzy byli hamulcowymi tego biznesu. Druga sprawa. Michał Wodziński dobrze zarządza serwisem, wymagając od ludzi - możliwych do spełnienia rzeczy. A za dobre wykonanie są premie i awans. Lepiej to funkcjonuje. Pomogły też pomysły Grześka Jankowskiego. Strzałem w dziesiątkę było też połączenie newsroomów. No i ostatecznie zmiana layoutu. Minus to to, że Fakt traci w organicznych wynikach wyszukiwania w Google i nie zarabia na siebie. No ale z tym contentem i przy tych targetach nie da się wiele zrobić.
0 0
odpowiedź