Wspólny dom mediowy PZU i Orlenu ruszy jeszcze w tym roku. Firmy nie zerwą współpracy z innymi agencjami
Sigma Bis, dom mediowy nad utworzeniem którego pracują obecnie PZU i PKN Orlen rozpocznie działalność jeszcze w tym roku. Mają nim kierować menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem z rynku. Obecnie trwa proces zakupu akcji nowej spółki, która docelowo zmieni nazwę. - Za naszą agencją będzie stało duże doświadczenie jej ekspertów i wysoki potencjał negocjacyjny - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen.
Sigma Bis to nazwa robocza, która zostanie zmieniona. Jaką nazwę przyjmie, tego Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen na obecnym etapie nie ujawnia. - W tej chwili trwa proces zakupu pakietu akcji spółki. Po zakończeniu transakcji i rejestracji podmiotu, będziemy budować nową markę. Nie chcielibyśmy jednak na tym etapie ujawniać szczegółów - mówi Burak. Szczegółów dotyczących wykupu akcji też na razie nie ujawnia.
Zdradza, że agencja ma ruszyć jeszcze w tym roku. - Spółką będą kierowali menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem medialnym, reklamowym, marketingowym i zarządczym. Ważna będzie też znajomość rynku domów mediowych. Spółka będzie rozwijała się wraz z rozszerzaniem zakresu jej kompetencji. Docelowo zespół będzie składał się ze specjalistów z dziedziny optymalizacji i zakupu mediów oraz komunikacji digitalowej - zapewnia Adam Burak.
Dodaje, że ta agencja mediowa powstaje m.in. w celu rozwoju know-how w grupach kapitałowych tworzących ją spółek, czyli PZU i Orlenu. - Zależy nam również na optymalizacji procesów badawczych, a także planowaniu i zakupie mediów. To docelowo będzie bowiem budować wartość dla akcjonariuszy. Dlatego stawiamy przede wszystkim na specjalistów z rynku - podkreśla.
Przewaga Sigma Bis to wysoki potencjał negocjacyjny
Początkowo agencja zajmie się planowaniem i zakupem mediów w internecie, w przyszłym roku chce poszerzyć te usługi o pozostałe media, m.in. radio, telewizję. Rozpocznie od obsługi spółek, które ją zakładają, czyli Orlenu i PZU. Ale już w 2021 roku ma walczyć o pozostałych klientów.
Na pytanie Wirtualnemedia.pl, czym Sigma Bis chce konkurować na rynku z agencjami, które już z racji swojej wieloletniej obecności mają ugruntowaną pozycję na rynku Adam Burak odpowiada: - Za naszą agencją będzie stało duże doświadczenie jej ekspertów i wysoki potencjał negocjacyjny. Nowy podmiot na rynku to także nowe możliwości współpracy, a jednocześnie dbałość o wysokie standardy obsługi, jakich wymagamy od naszych podwykonawców. Jest to istotne zarówno dla akcjonariuszy, jak i dla nowych klientów, których agencja będzie pozyskiwać – zaznacza przedstawiciel Orlenu. Dodaje, że nowa nowa agencja mediowa będzie funkcjonować na rynku reklamowym i na nim będzie pozyskiwać klientów, a zadaniem zarządu będzie szukanie klientów zarówno z sektora prywatnego, jak i publicznego.
Skoro PZU i Orlen tworzą własny dom mediowy, czy będą pracować z dotychczas obsługującymi je agencjami? - Nie zamierzamy w tej chwili niczego przesądzać. Zakładamy, że nadal będziemy korzystać m.in. z agencji kreatywnych, eventowych czy domów produkcyjnych. Będziemy korzystać z ich usług w zależności od potrzeb - podkreśla Adam Burak.
PZU od kwietnia br. prowadzi przetarg na obsługę mediową – wciąż nie rozstrzygnięto postępowania, w którym budżetu ubezpieczyciela broni należący do IPG Mediabrands dom mediowy UM.
Obsługą reklamową PZU zajmuje się m.in. agencja Red8, która pracuje też dla Orlenu. Planowaniem i zakupem mediów dla tej spółki zajmuje się z kolei Starcom (Publicis Media).
Adam Burak zapytany o budżet przeznaczony na uruchomienie agencji stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jest zdecydowanie za wcześnie, by o tym mówić. - Strategia powołania i rozwoju agencji precyzyjnie odpowiada potrzebom rynku - mówi jedynie przedstawiciel Orlenu. Dodaje, że agencja będzie miała wiele do zaoferowania, a wraz z jej rozwojem, będzie też rósł jej potencjał - także przetargowy.
Sigma Bis nie tylko dla PZU i Orlenu
PKN Orlen i PZU zapowiedziały utworzenie wspólnej spółki zajmującej się usługami marketingowymi na koniec lipca br., a zgodę UOKiK w tej sprawie otrzymały w pierwszych dniach września br.
Pierwotnie nazwy spółki nie podano - kilka dni później okazało się, że jej robocza nazwa brzmi Sigma Bis. Wypłynęło to we wniosku złożonym w UOKiK. Wynikało z niego, że do utworzenia nowej firmy wykorzystana zostanie istniejąca już spółka należąca do grupy kapitałowej PZU - Sigma BIS SA z siedzibą w Warszawie. Spółka ta nie prowadziła dotychczas działalności gospodarczej.
We wniosku do UOKiK sprecyzowano, że będzie ona świadczyć usługi w zakresie planowania, opracowywania strategii emisji materiałów reklamowych w mediach, sponsoringu projektów mediowych, negocjowania oraz zakupu czasu i przestrzeni reklamowej w mediach, opracowywania badań i analiz skuteczności aktywności reklamowej w mediach, badania rynku, usług sprzedaży własnej powierzchni reklamowej PKN Orlen i PZU oraz performance marketingu. Usługi te mają być świadczone „zarówno na rzecz podmiotów z grup kapitałowych PKN Orlen i PZU jak również podmiotów trzecich” - napisano.
Tymczasem w wydanym kilka dni wcześniej komunikacie obu firm informowano, że nowa spółka zajmie się jedynie świadczeniem usług na rzecz tylko i wyłącznie PZU i Orlenu. Obie firmy odmówiły wówczas udzielania informacji na temat mającej powstać spółki - nie podają daty rozpoczęcia jej działalności, liczby pracowników itp. Nieoficjalnie wiadomo, że w obu firmach już zaczęły się rozmowy dotyczące składu zespołu nowego podmiotu.
Dołącz do dyskusji: Wspólny dom mediowy PZU i Orlenu ruszy jeszcze w tym roku. Firmy nie zerwą współpracy z innymi agencjami