Skargi na ateistyczną kampanię reklamową
57 skarg otrzymała brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) na ateistyczne reklamy umieszczone na 800 jeżdżących na Wyspach autobusach
Liczba takich skarg cały czas rośnie i ASA jeszcze nie podjęła decyzji o uruchomieniu własnego dochodzenia w tej sprawie. Większość osób, które dotąd złożyły swoje zażalenia twierdzi, że reklamy są obraźliwe w stosunku do chrześcijan i wyznawców innych religii.
Kampania została uruchomiona po tym jak blogerka gazety 'The Guardian' Ariane Sherine zaapelowała do czytelników o przekazywanie datków wystarczających na wykupienie na jednym poruszającym się po Londynie autobusie reklamy informującej, że "prawdopodobnie Boga nie ma". Tymczasem udało się zebrać pieniądze aż na 800 jeżdżących po całej Wielkiej Brytanii autobusów (na okres 4 tygodni) oraz sieć londyńskiego metra (2 tygodnie).
Na wspomnianych autobusach znajdują się reklamy z hasłem: "There's probably no god. Now stop worrying and enjoy your life" ("Prawdopodobnie nie ma żadnego Boga. Teraz przestań się martwić i ciesz się swoim życiem").
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Skargi na ateistyczną kampanię reklamową