SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słaba widownia „Apetytu na życie”, nie będzie drugiej serii

Emitowany wiosną br. wielkomiejski serial obyczajowy TVP 2 „Apetyt na życie” nie będzie kontynuowany. Produkcja zanotowała bowiem bardzo niską oglądalność i zdecydowanie przegrała z propozycjami konkurentów Dwójki.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 26 około półgodzinnych odcinków serialu „Apetyt na życie” oglądało średnio 870 tys. widzów przy udziale wynoszącym zaledwie 6,83 proc. w 4+ i 6,63 proc. w komercyjnej 16-49. Serial nadawany był w poniedziałki i wtorki w nowym paśmie serialowym TVP 2 - najpierw o 18.50, a potem o 19.00.

W czasie emisji serialu Dwójka zajmowała dopiero odległe czwarte miejsce w rynku telewizyjnym za TVN-em, który w porze nadawania produkcji pokazywał „Detektywów” i „Fakty”, co dało mu 32,07 proc. udziału, Polsatem („Wydarzenia”, „Sport”, „Pogoda”; 20,09 proc.) oraz TVP 1 (gł. „Jaka to melodia?” i „Wieczorynka”; 18,67 proc.). Jedynka czwarta była również w grupie komercyjnej, gdzie kolejność stacji była taka sama.

Dane telemetryczne pokazują, że z założenia wielkomiejski „Apetyt na życie” oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi i małych miastach. Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły 11,4 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„Apetyt na życie” opowiadał o losach młody ludzi z Warszawy, którzy prowadzą wspólnie księgarnię. W serialu zagrali m.in. Daria Widawska, Maja Hirsch i Leszek Lichota, a za produkcję wykonawczą odpowiadała firma Akson Studio.

Kierownictwo TVP 2 zdecydowało, iż ze względu na słabe wyniki oglądalności „Apetytu na życie” oraz nienajlepsze wyniki serialu w dodatkowych badaniach przeprowadzonych wśród widzów nie powstaną kolejne odcinki produkcji.



Widownia serialu „Apetytu na życie” odcinek po odcinku

  Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
01-03-2010 1 296 890 8,47% 7,30%
02-03-2010 1 134 097 7,88% 6,50%
08-03-2010 784 927 5,56% 4,48%
09-03-2010 1 140 973 7,77% 7,42%
15-03-2010 1 070 942 7,65% 7,84%
16-03-2010 840 616 5,97% 4,81%
22-03-2010 767 345 5,69% 5,80%
23-03-2010 896 903 6,62% 6,94%
29-03-2010 861 032 6,85% 7,33%
30-03-2010 768 919 6,93% 5,46%
06-04-2010 1 017 783 7,53% 8,03%
19-04-2010 763 760 6,37% 7,49%
20-04-2010 821 436 6,92% 6,63%
26-04-2010 792 230 6,71% 6,58%
27-04-2010 956 400 7,46% 7,36%
04-05-2010 903 453 7,19% 7,23%
10-05-2010 661 358 5,86% 4,50%
11-05-2010 711 571 6,64% 6,66%
17-05-2010 762 631 5,74% 5,76%
18-05-2010 870 938 6,48% 6,35%
24-05-2010 743 624 5,95% 4,99%
25-05-2010 811 826 7,06% 7,02%
31-05-2010 859 243 7,02% 7,63%
01-06-2010 901 733 7,23% 6,90%
07-06-2010 674 949 6,66% 7,86%
08-06-2010 671 833 6,94% 7,99%
średnia 865 561 6,83% 6,63%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji

  Wszyscy 4+ 16-49
Stacja AMR SHR % SHR %
TVN 4 063 444 32,07% 29,16%
Polsat 2 546 248 20,09% 19,68%
TVP 1 2 365 977 18,67% 18,08%
TVP 2
Apetyt na życie
865 561 6,83% 6,63%


Profil widowni serialu

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 33,39% 69
  Kobiety 66,61% 128
Wiek  4-9 1,84% 31
   10-15 3,15% 45
  16 - 19 3,44% 60
  20 - 24 3,88% 47
  25 - 29 5,52% 62
  30 - 34 4,69% 57
  35 - 39 5,93% 84
  40 - 44 5,82% 90
  45 - 49 8,38% 118
  50 - 54 9,98% 121
  55 - 59 9,38% 124
  60+ 37,99% 195
Wlk. miasta Wieś 42,60% 109
  < 50 tys. 28,29% 117
  50-100 tys. 6,78% 79
  100-200 tys. 6,14% 77
  > 200 tys. 16,18% 79
Zawód Top management 6,24% 80
  Pracownicy średniego szczebla 12,36% 85
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 17,38% 86
  Emeryci 45,10% 181
  Inni 18,93% 58
Wykształcenie Podstawowe 51,85% 113
  Średnie 32,13% 108
  Wyższe 11,04% 97
  Inne 4,99% 38


 

Dołącz do dyskusji: Słaba widownia „Apetytu na życie”, nie będzie drugiej serii

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ul
Kto z młodych ma czas o 19 żeby oglądać serial .. no kto ??? sami zajechali serial a szkoda bo to się dobrze oglądało
0 0
odpowiedź
User
artek
o tej porze bez promocji to i M jak miłość by poległo
0 0
odpowiedź
User
widz
czas emisji mało ciekawy, a ponadto przyjęto do klasyfikacji Wieczorynkę, trzeba było jeszcze ująć telewizję Trwam. Życzę dobrego samopoczucia menedżerom z TV2.
0 0
odpowiedź