Słaby lipiec gazet regionalnych
W lipcu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Pozycję lidera utrzymała "Gazeta Pomorska". Raportportalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych została"Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 77047 egz. (rok wcześniej 78 283 egz.) - wynika z lipcowych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska DziennikZachodni" (Polskapresse) - 76 312 egz. (rok wcześniej 75020 egz.) a na trzecim uplasował się "ExpressIlustrowany" (Polskapresse) - 48 842 egz. (wzrostsprzedaży o 6 proc.).
Tytuł | lipiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
GazetaPomorska | 86 878 | 77 047 | 83 135 | 78 283 |
Polska DziennikZachodni | 103112 | 76 312 | 100706 | 75 020 |
ExpressIlustrowany | 61 144 | 48 842 | 57 626 | 46 223 |
Polska DziennikBałtycki | 62 040 | 48 199 | 64 138 | 48 215 |
Polska GłosWielkopolski | 62 070 | 46 270 | 66 246 | 47 209 |
Polska DziennikŁódzki | 57 089 | 41 984 | 60 182 | 42 540 |
Głos-DziennikPomorza | 53 959 | 41 376 | 51 534 | 38 924 |
GazetaLubuska | 47 192 | 38 224 | 52 770 | 41 839 |
DziennikPolski | 54 723 | 37 977 | 55 390 | 38 308 |
EchoDnia | 42 898 | 32 833 | 43 222 | 32 543 |
Polska GazetaWrocławska | 44 445 | 29 912 | 48 198 | 31 222 |
Gazeta CodziennaNowiny | 38 995 | 29 588 | 34 825 | 25 841 |
Polska GazetaKrakowska | 41 090 | 27 820 | 45 908 | 28 466 |
Gazeta OlsztyńskaDziennik Elbląski | 36 940 | 27 267 | 38 150 | 28 204 |
Nowa TrybunaOpolska | 35 025 | 26 316 | 35 521 | 26 687 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadłasprzedaż większości największych dziennikówregionalnych.
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
GazetaPomorska | 86 878 | 77 047 | 86 692 | 78 242 |
Polska DziennikZachodni | 103112 | 76 312 | 101274 | 74 343 |
ExpressIlustrowany | 61 144 | 48 842 | 60 573 | 48 994 |
Polska DziennikBałtycki | 62 040 | 48 199 | 58 996 | 46 285 |
Polska GłosWielkopolski | 62 070 | 46 270 | 65 732 | 48 765 |
Polska DziennikŁódzki | 57 089 | 41 984 | 56 740 | 42 060 |
Głos-DziennikPomorza | 53 959 | 41 376 | 54 309 | 44 837 |
GazetaLubuska | 47 192 | 38 224 | 49 702 | 39 919 |
DziennikPolski | 54 723 | 37 977 | 62 065 | 43 115 |
EchoDnia | 42 898 | 32 833 | 45 065 | 34 637 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Słaby lipiec gazet regionalnych