Smaker.pl przed Kwestiasmaku.pl na czele serwisów kulinarnych, Przyslijprzepis.pl i Beszamel.se.pl mocno w górę (TOP10)
Wśród witryn kulinarnych zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.pl i Przyslijprzepis.pl. Ten ostatni, podobnie jak Beszamel.se.pl, w skali roku osiągnął duże wzrosty, natomiast sporo straciły Ugotuj.to i Mniammniam.com.
W listopadzie Smaker.pl (należący do Grupy Interia.pl) odwiedziło 4,12 mln realnych użytkowników, czyli 14,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali w serwisie 29,12 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 6 minut i 4 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Smaker.pl jest liderem wśród witryn kulinarnych we wszystkich tych statystykach. Pod względem liczby użytkowników i odsłon na kolejnych miejscach znalazły się blog Kwestiasmaku.pl (3,3 mln użytkowników i 14,64 mln odsłon), Przyslijprzepis.pl należący do Burda Media Polska (3,14 mln użytkowników i 11,3 mln odsłon), Kuchnia.wp.pl (2,28 mln użytkowników i 9,55 mln odsłon) oraz Doradcasmaku.pl (2,22 mln użytkowników i 9,29 mln odsłon). Z Kuchnia.wp.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 5 minut i sekundę.
Doradcasmaku.pl to witryna promująca produkty kulinarne Prymatu. Na liście jest również inny serwis content marketingowy - Kuchnialidla.pl (1,63 mln użytkowników i 7,24 mln odsłon).
W zestawieniu znalazły się też strony należące do innych dużych wydawców: Beszamel.se.pl (Grupa ZPR Media), Ugotuj.to (Grupa Gazeta.pl) oraz druga witryna z portfolio Burda Media Polska - Mojegotowanie.pl.
Na komputerach Smaker.pl odwiedziło 2 mln internautów, wykonując na stronie 12,07 mln odsłon i spędzając średnio po 6 minut i 11 sekund.
Kwestiasmaku.com zanotowała 1,48 mln użytkowników, 7,41 mln odsłon oraz 5 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Kuchnia.wp.pl - 1,27 mln użytkowników, 5,75 mln odsłon oraz 5 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.
Na Gotowanie.onet.pl użytkownik spędził przeciętnie 5 minut i 47 sekund, a na Przepisy.pl - 6 minut i 8 sekund.
Na smartfonach i tabletach Smaker.pl zanotował 2,52 mln użytkowników, 17,05 mln odsłon oraz 4 minuty i 58 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Przyslijprzepis.pl przy 2,18 mln użytkowników miał 8,06 mln odsłon oraz 3 minuty i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Na Kwestiasmaku.com 2,09 mln internautów wykonało 7,23 mln odsłon i spędziło średnio po 2 minuty, a na Doradcasmaku.pl - 1,72 mln internautów wykonało 7,95 mln odsłoni i korzystało przeciętnie przez 4 minuty i 38 sekund.
W skali roku Smaker.pl zyskał 1,17 pkt proc. zasięgu i 1,43 mln odsłon (to odpowiednio 8,6 i 5,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika o 28 sekund (czyli 7,1 proc.). Na Kwestiasmaku.com zasięg wzrósł o 0,72 pkt proc. (6,5 proc.), a przeciętny czas korzystania o 13 sekund (6,4 proc.), natomiast liczba odsłon zmalała o 323,9 tys. (2,2 proc.).
Duże wzrosty osiągnęły Przyslijprzepis.pl i Beszamel.se.pl. Pierwszy serwis zyskał 3,32 pkt proc. zasięgu i 3,52 mln odsłon (to 42 i 45,3 proc. w górę) przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania, a drugi - 2,62 pkt proc. zasięgu, 1,95 mln odsłon oraz 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (58,9, 96,3 i 24 proc. w górę).
Natomiast Kuchnia.wp.pl zyskała 1,77 pkt proc. zasięgu (27,8 proc.) przy spadku pozostałych statystyk, Doradcasmaku.pl - 0,81 pkt proc. zasięgu, 3,31 mln odsłon oraz 2 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania (to 11,4, 55,4 i 115,3 proc. w górę), Mojegotowanie.pl - 1,05 pkt proc. zasięgu i 443 tys. odsłon (17,9 i 10,9 proc.), a Kuchnialidla.pl - 0,53 pkt proc. zasięgu, 2,83 mln odsłon oraz minutę i 51 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 10, 64,2 i 100 proc. w górę).
Za to Mniammniam.com zanotował spadki o 0,4 pkt proc. zasięgu, 3,47 mln odsłon oraz 2 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (czyli odpowiednio o 5,5, 43,6 i 64,7 proc.), a Ugotuj.to - o 1,23 pkt proc. zasięgu i 804,7 tys. odsłon (22,5 i 15,5 proc.) przy minimalnym wzroście średniego czasu korzystania.
Dołącz do dyskusji: Smaker.pl przed Kwestiasmaku.pl na czele serwisów kulinarnych, Przyslijprzepis.pl i Beszamel.se.pl mocno w górę (TOP10)