Spadek wydatków na reklamę w wyszukiwarkach
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki na reklamę w internetowych wyszukiwarkach w Wielkiej Brytanii były o 6 procent niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jeszcze wyższy, bo ponad 10-porocentowy spadek, odnotowano wobec ostatniego kwartału 2008 roku - wynika z danych zajmującej się internetowym marketingiem firmy Efficient Frontier.
Dla porównania jeszcze między III a IV kwartałem minionego roku wydatki na reklamę w wyszukiwarkach wzrosły na Wyspach o 14 procent.
Ostatni spadek odnotowano nawet pomimo tego, że płatne reklamy w wyszukiwarkach są największym w Wielkiej Brytanii kanałem internetowego marketingu, stanowiącym 59,3 procenta ogółu wydatków na reklamę online i wartym 2 miliardy funtów.
Z danych Efficient Frontier wynika również, że w I kwartale Google miało 80,6 procenta udziału na brytyjskim rynku płatnych reklam w wyszukiwarkach, zdecydowanie wyprzedzając Yahoo (9,5 procenta).
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Spadek wydatków na reklamę w wyszukiwarkach