Spektakularny rozwój K2 Internet w 2003 roku
Rok 2003 przyniósł agencji interaktywnej K2 Internet wzrost przychodów o ponad 50%, kilkunastu nowych klientów i 5 nagród na konkursach reklamowych
Przeprowadzona w drugim półroczu strategiczna reorganizacja stworzyła podstawy do walki w roku 2004 o zdecydowane przywództwo w branży usług interaktywnych. Podstawą działania K2 Internet jest polityka uczciwości i otwartości w relacjach z otoczeniem. W związku z tym, Zarząd agencji przedstawia sprawozdanie z rozwoju i wyników w roku 2003.
Według przyjętego przez Radę Nadzorczą sprawozdania Zarządu, K2 Internet osiągnęła w roku 2003 przychody ze sprzedaży w wysokości 5,496 tysięcy złotych, co oznacza wzrost o 53% w porównaniu z rokiem 2002. Wzrost ten wiąże się przede wszystkim z wynikami agencji w czwartym kwartale oraz z udziałem nowo zdobytych klientów przekraczającym 30% sprzedaży. Zysk EBITDA Spółki za cały rok 2003 wyniósł około 648 tyś. zł.
Dobre wyniki finansowe były zapowiadane już w październiku przez Zarząd oraz fundusz bmp będący akcjonariuszem K2, który uznał ją w opublikowanym komunikacie za "jedną z najszybciej rozwijających się spółek e-marketingowych w Europie Środkowo-Wschodniej". Ze względu na stabilne podstawy tego wzrostu, akcjonariusze K2 podjęli wówczas decyzję o zasileniu spółki kwotą 0,7 mln. zł, powodującą podniesienie jej kapitału o 1/6. Pozyskane środki przeznaczane są aktualnie na inwestycje, które umożliwią K2 Internet utrzymanie w 2004 roku dynamiki rozwoju firmy osiąganej w ostatnich latach.
W roku 2003 K2 Internet kontynuowała i rozwijała obsługę e-marketingową swoich dotychczasowych głównych klientów: Bank BPH PBK, Ikea, Nokia, Polpharma, Volvo i innych. Rozwój agencji był jednak wynikiem przede wszystkim wyjątkowo wysokiej skuteczności nawiązywania współpracy z nowymi klientami. W ciągu roku pozyskano kilkunastu nowych klientów, którzy łącznie zapewnili agencji 1/3 przychodów. Szczególnie duże znaczenie miało pozyskanie takich firm jak: Crowley, DWS Polska, Kompania Piwowarska, Michelin czy PZU Życie.
Wiele projektów K2 w roku 2003 zakończyło się dużymi sukcesami marketingowymi. Do takich zaliczyć należy: stworzenie jednego z najpopularniejszych wortali piłkarskich w polskim internecie www.LechSport.pl oraz wyjątkowo wysoką sprzedaż uzyskaną dzięki serwisowi www.KartyKredytowe.pl i związanej z nim kampanii. Aktualnie K2 Internet finalizuje negocjacje dotyczące warunków współpracy z trzema kolejnymi klientami pozyskanymi w ostatnich tygodniach 2003 roku. Przedmiotem negocjacji we wszystkich trzech przypadkach są projekty, których wartość i znaczenie daleko przewyższają typowe przedsięwzięcia internetowe w kraju. Osiągnięcia i wyróżnienia
Rok 2003 obfitował w wydarzenia potwierdzające najwyższy poziom kreacji K2 Internet. Agencja zdobyła trzy nagrody za związaną z serwisem www.naznaczeni.pl promocję telefonu Nokia 7210 w internecie: Grand Prix i nagrodę za najlepszą kampanię na CyberKreaturze 2003 oraz wyróżnienie w konkursie IDEA 2003. Na Złotych Orłach 2003, serwis www.bezposlizgu.pl dla firmy Michelin zdobył wyróżnienie w kategorii reklamy w internecie, zaś www.e-pis.pl - nagrodę główną w kategorii reklamy politycznej. W rankingu opublikowanym w październiku przez Media i Marketing Polska K2 Internet uznana została za najbardziej kreatywną agencję interaktywną w Polsce.
Tak wysoki poziom kreacji K2 w połączeniu z najwyższym profesjonalizmem w pozostałych sferach działania były źródłem zaufania, jaki agencję obdarzały renomowane organizacje i instytucje. Agencja kontynuowała stałą współpracę z Instytutem Zarządzania oraz Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego, a także uzyskała status oficjalnego sponsora UNICEF.
Opisane wyżej wyniki stanowiły potwierdzenie osiągnięcia realizowanego od 2000 roku strategicznego celu zdobycia pozycji w ścisłej czołówce agencji interaktywnych. W związku z tym, w drugiej połowie roku K2 podjęła szereg projektów reorganizacyjnych przygotowujących ją do planowanej na najbliższe kwartały walki o niekwestionowane przywództwo na rynku.
W październiku 2003 roku ukonstytuował się nowy, trzyosobowy Zarząd K2 w składzie: Janusz Żebrowski (prezes i dyrektor zarządzający, wcześniej wiceprezes), Michał Lach (wiceprezes i dyrektor strategiczny, wcześniej prezes), Tomasz Tomczyk (członek zarządu i dyrektor obsługi klienta, wcześniej poza zarządem). Zmieniono system zarządzania agencją tworząc 4 nowe stanowiska dyrektorskie, które objęli: Izabella Dzienisiewicz (dyrektor produkcji), Maciej Gandys (dyrektor kreatywny), Grzegorz Kurowski (dyrektor marketingu) oraz Tymoteusz Chmielewski (dyrektor IT). W strukturze agencji utworzono dział strategicznego konsultingu e-marketingowego świadczący usługi doradcze na rzecz klientów agencji oraz innych firm. Uruchomiono również agencyjną bazę wiedzy będącą intranetowym systemem gromadzącym kilka tysięcy dokumentów o kluczowym znaczeniu dla rozwoju i wykorzystywania know-how agencji. Dla zapewnienia najwyższego poziomu identyfikacji pracowników z firmą, pod koniec roku 2003 uruchomiony został program opcji pracowniczych.
Podniesienie kapitału oraz reorganizacja K2 Internet stanowią podstawę do działań agencji w roku 2004, w którym priorytetem strategicznym będzie zdobycie pozycji niekwestionowanego lidera w branży usług interaktywnych.
Planowany wzrost przychodów na poziomie kilkudziesięciu procent ma zostać osiągnięty przez bardziej aktywną akwizycję nowych klientów oraz dalsze uzupełnianie kompleksowej oferty usług z zakresu zintegrowanej komunikacji marketingowej w internecie. Kontynuowane będą - związane już z pierwszymi sukcesami - projekty rozszerzania działalności K2 poza granice Polski.
Dołącz do dyskusji: Spektakularny rozwój K2 Internet w 2003 roku