Spotify ma 100 mln użytkowników, 30 mln płaci za dostęp. „Reklama coraz ważniejsza”
Serwis Spotify potwierdził oficjalnie, że baza jego użytkowników osiągnęła liczbę 100 milionów, z czego 30 milionów to subskrybenci płatnej wersji. - Obecnie firma bardziej zwraca się w stronę reklamy i dodawania produktów - ocenia w rozmowie z „The Wall Street Journal” Jeff Levick, chief revenue officer w Spotify.
Jeff Levick przypomniał, że w ciągu kilku lat zmienił się model biznesowy Spotify oraz sposób postrzegania serwisu. - Spotify był postrzegany - zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz - jako firma koncentrująca się na produkcie oferującym muzykę na żądanie, bez reklam - zaznaczył Levick. - To zmieniło się diametralnie. Obecnie firma bardziej zwraca się w stronę reklamy, dodawania produktów, nawiązywania nowych partnerstw oraz pozyskiwania istotnych osób do swojego zespołu - stwierdził.
Jako przykłady Levick podaje Liberty Carras Kelly, która dotychczas odpowiedzialna była za stronę reklamową w FOX Audience Network, a aktualnie pełni funkcję dyrektora ds. reklam Spotify na rynku amerykańskim.
O tym, że Spotify przywiązuje coraz większą wagę do swoich partnerów reklamowych ma świadczyć m.in. fakt, że szef serwisu Daniel Ek będzie miał swoje wystąpienie podczas festiwalu Cannes Lions 2016.
Innym zabiegiem kierującym Spotify w kierunku reklamy jest wewnętrzna polityka firmy. Zgodnie z nią pracownicy serwisu muszą korzystać z jego darmowej wersji, w której emitowane są reklamy, a nie z płatnych subskrypcji wolnych od przekazu reklamowego. Chodzi bowiem o to, by członkowie zespołu Spotify mogli spojrzeć na ofertę platformy okiem większości jego użytkowników napotykających reklamy.
W rozmowie z „WSJ” Levick potwierdził też oficjalnie, że obecnie Spotify ma 100 mln aktywnych użytkowników, a 30 mln z nich wybiera płatną wersję Premium pozbawioną reklam i wyposażoną w dodatkowe opcje.
Według ostatnich dostępnych danych w 2015 r. przychody Spotify przekroczyły 2,1 mld dol., ale strata wyniosła ponad 188 mln.
Dołącz do dyskusji: Spotify ma 100 mln użytkowników, 30 mln płaci za dostęp. „Reklama coraz ważniejsza”