Spotify otwiera się na zewnętrzne aplikacje (wideo)
Spotify zaprezentował nową platformę, która umożliwia zewnętrznym twórcom oprogramowania i firmom medialnym budowanie aplikacji współpracujących z muzycznym serwisem.
Deweloperzy będą mogli pisać programy, które wzbogacą odtwarzacz muzyczny Spotify o nowe funkcjonalności dla użytkowników, np. możliwość zobaczenia tekstu piosenki czy zakupu biletu na koncert aktualnie słuchanego artysty.
Wśród pierwszych partnerów Spotify jest "Rolling Stone", którego aplikacja zaoferuje dostęp do recenzji z magazynu i muzycznych rekomendacji. Swoje aplikacje będą także mieć m.in. Billboard (lista najlepiej sprzedających się płyt i piosenek), internetowe radio last.fm, TuneWiki (teksty utworów) i Moodagent (pomoc w wyborze piosenek na podstawie nastroju użytkownika).
Aplikacje będą darmowe, a dostęp do nich będzie możliwy poprzez zakładkę w desktopowym kliencie Spotify. W planach jest również integracja z wersjami serwisu na urządzenia mobilne.
Spotify ma obecnie około 10 milionów aktywnych użytkowników, w tym 2,5 miliona korzystających z płatnej wersji serwisu (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Spotify otwiera się na zewnętrzne aplikacje (wideo)