Przed debiutem na giełdzie Spotify zapowiada 96 milionów płatnych użytkowników i 6,6 miliarda dolarów przychodu
Przed startem na Wall Street serwis Spotify ujawnił prognozy rozwoju, w których przewiduje wzrost liczby płacących subskrybentów o 36 procent w 2018 roku, przychody wyższe o 30 procent oraz redukcję rocznych strat do poziomu 409 milionów dolarów.
Debiut na nowojorskiej giełdzie spółka Spotify zapowiedziała w ub.r. wybierając drogę tzw. listingu zamiast tradycyjnej oferty publicznej. Według analityków z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl takie rozwiązanie ma dla firmy szereg zalet.
Na początku marca br. Spotify wystąpiła oficjalnie o wejście na New York Stock Exchange przy rynkowej wartości wycenianej na 23 mld dol. Ostatecznie giełdowy debiut najpopularniejszej na świecie platformy muzycznej przewidziano na wtorek 3 kwietnia br.
Przed rozpoczęciem sprzedaży akcji spółka podzieliła się z inwestorami swoimi prognozami dotyczącymi rozwoju w 2018 r. Według zapowiedzi Spotify do końca br. chce posiadać globalnie 96 mln użytkowników płacących abonament – to o 36 proc. więcej niż w ub.r.
Spółka przewiduje wzrost przychodów do kwoty 6,6 mld dol., o 30 proc. więcej rok do roku. Marża brutto ma wzrosnąć z 21 do 25 proc. Jednocześnie straty operacyjne, które w ub.r. wyniosły 500 mln dol. miałyby zmaleć do kwoty 409 mln na koniec br.
Spotify powstało w Szwecji w 2008 r. Obecnie platforma ma 159 mln użytkowników miesięcznie. Spółka zatrudnia 1,6 tys. pracowników na całym świecie. Usługa dostępna jest w większości państw Europy, obu Ameryk, Australii, Nowej Zelandii i na obszarze niektórych państw azjatyckich. W Polsce dostęp kosztuje 19,90 zł, a w USA 9,99 dol.
Dołącz do dyskusji: Przed debiutem na giełdzie Spotify zapowiada 96 milionów płatnych użytkowników i 6,6 miliarda dolarów przychodu