„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w 2019 roku, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół
W 2019 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2019 roku wyniosła 25 409 egz., czyli o 11,95 proc. mniej, niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,61 proc. do 19 993 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2019 roku wyniosła 18 259 egz., po spadku o 13,18 proc.
W grudniu 2019 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2018 roku zmniejszyła się o 6,67 proc. do 24 766 egz.
Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 19 706 egz., po spadku o 16,43 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (17 412 egz.; w dół o 11,59 proc.).
Największy spadek, wynoszący 27,73 proc. do 4 607 egz., odnotowały tutaj „Super Nowości” (Wydawnictwo prasowe „Super Nowości”).
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w 2019 roku, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół