„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w kwietniu, „Echo Dnia” najbardziej w dół
W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Echo Dnia”- wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w kwietniu 2018 roku wyniosła 29 981 egz., czyli o 11,44 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,29 proc. do 25 561 egz.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu 2018 roku wyniosła 22 304 egz., po spadku o 10,31 proc.
Najwięcej stracił natomiast „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z 19. na 20. pozycję. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 20,26 proc. i tym samym wyniósł 12 674 egz.
Wyniki średniej sprzedaży ogółem dzienników regionalnych w 2017 i 2018 roku (dane ZKDP)
W kwietniu br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa) - było to 9,14 proc.
Na czele spadków znalazły się tutaj „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości), które straciły 8,90 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w kwietniu, „Echo Dnia” najbardziej w dół