SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań dzienników w styczniu

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w styczniu 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 523 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 541 egz., o 3,22 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 2,20 proc. do 2 706 egz.

Największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,01 proc. do 1 744 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten zajął miejsce piąte.

Tylko jeden dziennik w styczniu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku zmalał o 18,87 proc. i wyniósł 602 egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w styczniu 2017 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 231 egz., po spadku o 21,89 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 994 egz., po wzroście o 6,20 proc.

Podium, po awansie z 6. pozycji, uzupełnia „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 163,67 proc. do 791 egz.

Z 12. na 4. lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 636 egz., po wzroście o 285,45 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 69,05 proc. do 26 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 16. na 20.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań dzienników w styczniu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
To są najlepsze wiadomości!
Największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,01 proc. do 1 744 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora).

Przeczytaj też: „Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej.

Czytaj więcej na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-e-wydan-dziennikow-styczen-2017
0 0
odpowiedź