SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż tabletów w dół. W czołówce zyskuje tylko Huawei

W trzecim kwartale 2018 roku globalna sprzedaż tabletów zmalała rok do roku o 10 proc. Pozycję lidera rynku utrzymało Apple - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Huawei MediaPad M1 8.0Huawei MediaPad M1 8.0

W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 39,7 miliona tabletów, czyli o 10 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (44 mln).

Pozycję lidera utrzymało Apple, które zanotowało jednak spadek sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym o 6 proc., z 10,3 miliona do 9,7 miliona sztuk. Pomimo tego udział w rynku firmy z Cupertino wzrósł z 23,5 proc. do 24,4 proc. Podobnie było w przypadku drugiego w rankingu Samsunga: 5-proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 5,6 mln do 5,3 mln), ale wzrost rynkowego udziału (z 12,7 proc. do 13,4 proc.).

Jedyny producent w czołówce zestawienia, który może pochwalić się wzrostem sprzedaży, to Huawei. Chińska firma dostarczyła klientom 3,8 miliona swoich tabletów - o 0,6 miliona więcej niż rok wcześniej (+18 proc.). Dzięki temu jej udział w rynku zwiększył się z 7,3 proc. do 9,5 proc.

TOP 5 zamykają Lenovo i Amazon, z wyraźnymi spadkami sprzedaży rok do roku - odpowiednio o 22 proc. i 12 proc.

61 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale br. stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Ich sprzedaż co prawda w ujęciu kwartalnym wzrosła o 4 proc., ale rok do roku zmalała o 11 proc. (z 27,2 mln do 24,3 mln sztuk). Niemal 1/4 rynku (24 proc.) należała do platformy iOS firmy Apple, a 15 proc. do Windowsa.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w dół. W czołówce zyskuje tylko Huawei

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl