„Gazeta Polska” i „Wprost” z największymi spadkami w I półroczu 2019 roku
W pierwszym półroczu 2019 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 110 226 egz. Było to o 2,80 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,72 proc. do 94 818 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 75 696 egz., po spadku o 12,50 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 39 268 egz., po spadku o15,84 proc.
Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 11,16 proc. do 31 780 egz.
Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 20,22 proc. do 22 152 egz. Dziennik ten zajął siódme miejsce.
W czerwcu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 106 436 egz., po wzroście o 0,96 proc. - jedynym w zestawieniu. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (92 813 egz., w dół o 0,07 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (69 684 egz., - 12,77 proc.).
Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Wprost” (AWR „Wprost”) - było to 26,05 proc. do 14 128 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” i „Wprost” z największymi spadkami w I półroczu 2019 roku