„Sieci” z rekordowym spadkiem sprzedaży. „Tygodnik Powszechny” wyprzedził „Gazetę Polską”
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” i „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2018 roku wyniosła 106 303 egz. Było to o 13,66 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,81 proc. do 96 292 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 89 661 egz., po spadku o 6,91 proc.
„Sieci” z największym spadkiem sprzedaży
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 43 056 egz., po spadku o 30,64 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,49 proc. do 33 306 egz.
Z siódmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 9,05 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 945 egz.
„Gazeta Polska” traci czytelników
Duży spadek zanotowała również wyprzedzona przez powyższy tytuł „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 27 proc. do 24 856 egz.
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 9,10 proc.
Największy spadek, wynoszący 2,17 proc., zanotował tutaj „Tygodnik Powszechny”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Sieci” z rekordowym spadkiem sprzedaży. „Tygodnik Powszechny” wyprzedził „Gazetę Polską”
Największy procentowo spadek
(lipec -》sierpień) odnotował "Tygodnik Powszechny", a nie tygodniki prawicowe.
Nieładnie tak kłamać z rana kłamczuszki 😉