SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” wyprzedziła „Newsweek Polska” w 2016 roku. „Wprost” o 38 proc. w dół

W 2016 roku wśród tygodników opinii liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Drugie miejsce zajęła „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek Polska”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a zdecydowanie najwięcej stracił „Wprost”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w 2016 roku wyniosła 130 269 egz. Było to o 2,80 proc. mniej niż w 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga była „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 0,45 proc. do 118 419 egz.

Na kolejną pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 112 112 egz., po spadku o 6,98 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 649 egz. (w dół o 4,58 proc.).

Na 7. miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w ostatnich trzech miesiącach 2016 roku wyniósł 31 017 egz.

Największym wzrostem, wynoszącym 11,88 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 242 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w ub.r. wyniósł 24 085 egz., czyli mniej aż o 38,20 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na ósme.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Newsweek Polska” w 2016 roku. „Wprost” o 38 proc. w dół

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Załamanie sprzedaży Wprostu to ogromna "zasługa" redaktora Wróblewskiego. Niespotkany talent, facet koncertowo zarżnął tygodnik.
odpowiedź
User
mb24
Nudny w rozmowie - nudny na papierze
odpowiedź
User
boll
Herr Fuchs za mało się stara, dziś to Polityka jest biuletynem partyjnym PO, nawet N. atakują hahaha
odpowiedź