SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starcom: wpływy w dół, 4,2 mln zł zysku więcej

W ub.r. agencja mediowa Starcom (należąca do koncernu Publicis Groupe) zanotowała spadek przychodów o 5,4 proc. do 977,36 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 6,3 proc. jej zysk netto wzrósł z 24,37 do 28,63 mln zł.

Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna StarcomuMagda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu

Według sprawozdania złożonego w KRS przychody krajowe Starcomu zmalały rok do roku z 964,71 do 896,64 mln zł, a te z zagranicy zwiększyły się z 68,59 do 80,71 mln zł.

Przychody z działalności mediowej zmalały z 1,01 mld zł do 946,55 mln zł. W raporcie firma wyliczyła, że w ub.r. po wygranych przetargach zaczęła obsługę m.in: Banku Millennium, Bausch Health Poland, Muller Dairy i Lisnera. Ponadto obroniła m.in. budżety największego polskiego reklamodawcy Aflofarm Farmacja Polska, a także Totalizatora Sportowego i Bahlsen Polska.

Natomiast wpływy z działalności Re:Sources Poland zmalały z 20,52 do 20,26 mln zł, pojawiło się 10,55 mln zł z działalności jako centrum sieci Starcom w Europie Środkowej i Północnej.

W tegorocznej odsłonie raportu organizacji RECMA Starcom jako jeden z dwóch domów mediowych (tym drugim jest MediaCom) został uznany za „dominujący” na polskim rynku.

Przychody od innych firm z koncernu Publicis Groupe poszły w górę rok do roku z 81,9 do 114,19 mln zł. Za zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 41,6 mln zł od PGP Hub, 20,08 mln zł od holenderskiego Publicis Groupe Holdings, 18,23 mln zł od brytyjskiego Starcom Worldwide i 10,3 mln zł od amerykańskiego Starcom Worldwide.

W sprawozdaniu Starcom zapewnił, że po wybuchu epidemii nie pogorszyła się spłata należności od kontrahentów. - W związku z pandemią COVID-19 i jej wpływem na rynki światowe, w tym także na rynek europejski i polski, Spółka zintensyfikowała m.in. działania mające na celu monitorowanie ryzyka kredytowego oraz zintensyfikowała działania windykacyjne. Na bieżąco monitorowana jest spłacalność należności - stwierdzono.

Dodano, że w obecnej sytuacji rynkowej Starcom „stara się minimalizować negatywny wpływ epidemii na biznes między innymi przez redukcję kosztów oraz dopasowanie strategii marketingowej do obecnych warunków rynkowych, w tym wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji”.

Koszty 6 proc. w dół

Wydatki operacyjne Starcomu zmalały w ub.r. o 6,3 proc. do 939,56 mln zł. Zdecydowana większość do koszty usług obcych (zmalały z 921,47 do 860,42 mln zł), czyli w praktyce wydatki na zakup czasu i powierzchni reklamowych.

Nakłady na wynagrodzenia spadły z 60,48 do 58,57 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zwiększyły się z 10,93 do 11,32 mln zł. Średni stan zatrudnienia w firmie zmniejszył się rok do roku z 488 do 479 etatów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty amortyzacji zwiększyły się z 1,75 do 2,12 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 5,83 do 4,99 mln zł. W efekcie zysk sprzedażowy poszedł w górę z 30,77 do 37,79 mln zł.

Zysk w górę

Pozostałe wyniki rentowności Starcomu też się zwiększyły, przy wzroście pozostałych wpływów sprzedażowych z 2,2 do 4,66 mln zł, pozostałych kosztów operacyjnych z 1,45 do 6,93 mln zł oraz przychodów finansowych z 16,9 tys. zł do 1,02 mln zł.

Zysk operacyjny poszedł w górę z 31,51 do 35,53 mln zł, zysk brutto - z 30,43 do 35,9 mln zł, a zysk netto - z 24,37 do 28,63 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 7,27 mln zł podatku dochodowego, wobec 6,06 mln zł rok wcześniej.

Bezpośrednio jedynym udziałowcem Starcomu jest agencja reklamowa Leo Burnett.

Dołącz do dyskusji: Starcom: wpływy w dół, 4,2 mln zł zysku więcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl