Strategy Analytics: 4-proc. spadek sprzedaży komórek w III kw.
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 290,5 miliona telefonów komórkowych.
To o 4 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (303,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Tempo spadku było za to niższe niż w trzech poprzednich kwartałach (8, 14 i 11 proc.).
Liderem w III kwartale była fińska Nokia z liczbą 108,5 miliona sprzedanych komórek i 37,3 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (60,2 mln, 20,7 proc.), LG Electronics (31,6 mln, 10,9 proc.), Sony Ericsson (14,1 mln, 4,9 proc.) oraz Motorola (13,6 mln, 4,7 proc.). Pozostali producenci sprzedali łącznie 62,5 miliona urządzeń, stanowiących 21,5 proc. rynku.
Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę, według której w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku - po czterech kolejnych kwartałach spadku - rynek wróci do wzrostu. Na całym świecie ma zostać sprzedanych 300 milionów telefonów komórkowych - o 3 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie (294 mln).
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 4-proc. spadek sprzedaży komórek w III kw.