Strategy Analytics: 60 mln smartfonów sprzedanych w II kw.
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 60 milionów smartfonów.
To o 43 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (42 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Według Alexa Spektora, analityka Strategy Analytics, smartfony stanowiły w II kwartale 19 proc. ogółu sprzedanych na świecie komórek, a wzrost ich sprzedaży cały czas jest w głównej mierze napędzany przez wysokie dopłaty operatorów, ostrą konkurencję miedzy producentami i coraz większą liczbę tańszych modeli opartych na systemach takich jak Symbian i Android.
Liderem sprzedaży smartfonów w II kwartale była Nokia, która wyprzedziła firmy RIM i Apple.
Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - pierwsza trójka dostawców
Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk) |
II kw. 2009 |
2009 |
II kw. 2010 |
Nokia
RIM
Apple
Pozostali |
16.9
8.0
5.2
11.4 |
67.8
34.5
25.1
47.3 |
24.0
11.2
8.4
15.9 |
Suma |
41.5 |
174.7 |
59.5 |
Udział w rynku (w %) |
II kw. 2009 |
2009 |
II kw. 2010 |
Nokia
RIM
Apple
Pozostali |
40.7
19.3
12.5
27.5 |
38.8
19.7
14.4
27.1 |
40.3
18.8
14.1
26.7 |
Suma |
100.0 |
100.0 |
100.0 |
wzrost rok do roku (w %) |
II kw. 2009 |
2009 |
II kw. 2010 |
Nokia
RIM
Apple
Pozostali |
10.5
42.9
642.9
-18.0 |
12.1
46.8
83.1
-11.4 |
42.0
40.0
61.5
39.5 |
Suma |
16.9 |
15.6 |
43.4 |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 60 mln smartfonów sprzedanych w II kw.