Strony główne: Onet przed WP, Interia dwa razy popularniejsza od Gazeta.pl (raport)
Strona główne Onetu osiąga nieznacznie wyższe wyniki odwiedzalności od strony główne WP.pl, natomiast strona główna Interii notuje dwa razy więcej użytkowników i odsłon od analogicznej witryny Gazeta.pl. Ta ostatnia generuje aż 36 proc. odsłon całego portalu, natomiast na WP.pl stronę główną odwiedza prawie 70 proc. wszystkich użytkowników portalu.
Według badania Gemius/PBI strona główna Onetu w listopadzie ub.r. zanotowała 10,33 mln realnych użytkowników i 447,41 mln odsłon, podczas gdy analogiczna witryna WP.pl miała 10,31 mln użytkowników i 418,14 mln odsłon.
Większa różnica między stronami jest pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkownika - pierwsza osiągnęła 71 minut i 19 sekund, a druga - 58 minut i 37 sekund. Obie witryny odwiedziło po nieco ponad 37 proc. wszystkich polskich internautów.
Z kolei strona główna Interii miała 5,34 mln użytkowników i 215,37 mln odsłon, natomiast analogiczna witryna Gazeta.pl - 2,92 mln użytkowników i 101,76 mln odsłon. Przy czym ta druga zanotowała nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - 65 minut i 18 sekund, o 2 minuty i 20 sekund więcej niż w przypadku strony głównej Interii.
Na komputerach strona główna Onetu ma większą przewagę nad analogiczną stroną WP.pl - w listopadzie pierwsza zanotowała 8,27 mln użytkowników, 338 mln odsłon oraz 66:02 minuty średniego czasu korzystania, podczas gdy druga miała 8,06 mln użytkowników, 243,54 mln odsłon i 50:43 minuty średniego czasu korzystania.
Również strona główna Interii bardziej wyprzedza swoją konkurentkę z Gazeta.pl, zwłaszcza pod względem liczby odsłon (152,85 mln wobec 63,95 mln), ponadto osiągnęła dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (o 5 minut i 31 sekund).
Z kolei na smartfonach i tabletach strona główna WP.pl miała wyższe wyniki od swojej odpowiedniczki z Onetu - o 396,4 tys. użytkowników i 2 mln odsłon, ale o 2:09 minuty mniej średniego czasu korzystania.
Natomiast strona główna Interii mając o 757,4 tys. użytkowników i 24,13 mln odsłon więcej niż analogiczna witryna Gazeta.pl zanotowała o nieco ponad 20 minut krótszy czas, który spędził na niej przeciętny użytkownik.
Stronę główną Onetu odwiedziło w listopadzie 59,26 proc. wszystkich użytkowników portalu. Witryna zanotowała 25,1 proc. odsłon całego Onetu.
Strona główna WP miała 68,68 proc. udziału w statystykach całego portalu pod względem liczby użytkowników i 16,18 proc. pod względem liczy odsłon, a analogiczna witryna Interii - odpowiednio 39,7 i 27,77 proc.
Z kolei na stronę główną Gazeta.pl zajrzało 29,53 proc. wszystkich użytkowników tego portalu. Wykonali oni tam 36,5 proc. odsłon, które zanotowała cała Gazeta.pl.
Strona główna Onetu zanotowała spadki o 3,22 pkt proc. zasięgu i 19,65 mln odsłon (czyli o 7,9 i 4,2 proc.), o 1,6 proc. zmalał też średni czas korzystania z witryny. Analogiczna strona WP.pl zyskała natomiast 0,85 pkt proc. zasięgu i 51,36 mln odsłon (to 2,3 i 14 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 0,7 proc.
Z kolei strona główna Interii przy spadku zasięgu 0,14 pkt proc. osiągnęła wzrost liczby o 13,23 mln i średniego czasu spędzanego przez użytkownika o 3,5 minuty (to odpowiednio 6,5 i 5,9 proc. w górę).
Natomiast Gazeta.pl zyskała 1,44 pkt proc. zasięgu (to 15,8 proc. w górę), ale straciła też 13,75 mln odsłon (11,9 proc. w dół), a użytkownik korzystał z niej średnio przez 23 minuty i 35 sekund krócej (26,5 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet przed WP, Interia dwa razy popularniejsza od Gazeta.pl (raport)