Strony główne: Onet zyskał dwa razy więcej niż WP.pl
Wśród stron głównych czołowych portali horyzontalnych na pozycję lidera zasięgowego awansował Onet, zyskując 1,4 mln użytkowników. Wyprzedził WP.pl, której strona główna przyciąga odwiedzających na cztery minuty dłużej. Prawie wszystkie czołowe witryny osiągnęły duże wzrosty wyników.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) w październiku br. odwiedziło 9,07 mln internautów, spędzając przeciętnie po 48 minut i 40 sekund. Jej zasięg wyniósł 30,52 proc.
Z kolei strona główna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 8,84 mln użytkowników (co dało 29,76 proc. zasięgu), każdego średnio na 62 minuty i 45 sekund. Analogiczne witryny Interii (Grupa Polsat-Interia) i Gazeta.pl łącznie miały tylu odwiedzających co WP.pl. Ta pierwsza zanotowała 5,09 mln internautów, 17,12 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 3,42 mln użytkowników, 11,51 proc. zasięgu oraz 26 minut i 32 sekundy średniego czasu.
Interia przed Gazeta.pl i o2.pl
Z pozostałych stron głównych w rankingu tylko ta portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przekroczyła poziom 10 minut przeciętnego czasu korzystania. Odwiedziło ją 1,23 mln internautów (4,15 proc. zasięgu), spędzając średnio po 10 minut i 55 sekund. Analogiczna witryna na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła więcej użytkowników - 2,1 mln (7,07 proc.), ale każdego tylko na 4 minuty i 26 sekund.
Niżej są jeszcze dwa witryny marek prasowych. Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) strona główna zanotowała 698,2 tys. użytkowników (2,35 proc. zasięgu) oraz 5 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 287,5 tys. odwiedzających (0,97 proc. zasięgu) oraz 4 minuty i 28 sekund średniego czasu korzystania.
Czytaj też: Wyborcze oblężenie serwisów informacyjnych. TVN24.pl bliżej Onetu i WP
Na portalu Radia ZET (Eurozet) stronę główną odwiedziło 436,4 tys. internautów (1,47 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 minuty i 24 sekundy, a na naTemat.pl - 428,3 tys. (1,44 proc. zasięgu), korzystając średnio przez 5 minut i 23 sekundy.
Strona główna Onetu w porównaniu z wrześniem zyskała aż 1,38 mln użytkowników (czyli 18 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 6 minut i 34 sekundy (12,6 proc.). Wysunęła się nad konkurentkę z WP.pl, na której liczba internautów zwiększyła się dużo słabiej - o 722,7 tys. (8,9 proc.), a średni czas korzystania o 8 minut i 27 sekund (15,5 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyraźnie wzrosła też odwiedzalność dalszych stron głównych. Na Interii taka witryna zyskała 432,4 tys. internautów (9,3 proc.) oraz 2 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystana (9,6 proc.), na Gazeta.pl - 341,2 tys. użytkowników (11,1 proc.) oraz 6 minut i 28 sekund średniego czasu (32,2 proc.), a na Fakt.pl - 140 tys. użytkowników (12,8 proc.) i 27 sekund średniego czasu (4,3 proc.).
Spadki tylko na o2.pl i SE.pl
Na portalu Radia ZET strona główna osiągnęła wzrost o 78,4 tys. odwiedzających (21,9 proc.) i 24 sekundy spędzone średnio przez każdego (20 proc.), naTemat.pl - o 59,1 tys. internautów (16 proc.) i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (11,8 proc.), zaś na Wprost.pl - o 47,8 tys. użytkowników (19,9 proc.) i 16 sekund średniego czasu (6,3 proc.).
Czytaj też: 25 mln Polaków na Facebooku, a 13 mln na TikToku. Zyskuje Pinterest, spadek Snapchata
Tylko dwie witryny zanotowały niewielkie spadki. Na stronie głównej o2.pl liczba internautów zmniejszyła się o 13,1 tys. (0,6 proc.) przy wydłużeniu się przeciętnego czas korzystania o 31 sekund (13,2 proc.), natomiast strona główna portalu „Super Expressu” zyskała co prawda 112,1 tys. użytkowników (19,1 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 sekund (3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet zyskał dwa razy więcej niż WP.pl