SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP rozmawia z Zakopanem o kolejnym „Sylwestrze Marzeń”

Rozmowy z Telewizją Polską w sprawie organizacji „Sylwestra Marzeń” już się zaczęły, na razie nie ma żadnych ustaleń - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl w Urzędzie Miasta Zakopane. To nie znaczy, że impreza się nie odbędzie - z naszych informacji wynika, że rozmowy są na wstępnym etapie, ale posuwają się do przodu. Rok temu umowę podpisano dopiero w drugiej połowie listopada. 

- Nie ma pośpiechu, są ważniejsze sprawy – takie zdanie słychać na Woronicza, gdy pojawia się temat „Sylwestra Marzeń”. Rzeczywiście jedną z konsekwencji wyborów, z których PiS najprawdopodobniej wyjdzie bez możliwości utworzenia rządu, jest to, że nad TVP zawisła groźba zmiany władz. Organizowanie hucznej zabawy w takich okolicznościach zdaje się schodzić na dalszy plan. 

Ale brak pośpiechu w rozmowach z Zakopanem cechował ekipę Mateusza Matyszkowicza także w roku ubiegłym: wówczas rozmowy ruszyły pod koniec października, w pierwszej połowie listopada nie było słychać o konkretach organizacji sylwestrowej zabawy pod Tatrami, a umowę podpisano dopiero 17 listopada 2022 roku. 

Jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Czopa z wydziału kultury fizycznej i komunikacji społecznej zakopiańskiego ratusza, tegoroczne rozmowy między miastem a TVP już zaczęły się, ale idą dość powoli. - Na dziś nie mam do przekazania żadnych konkretów. Proszę w tej sprawie zwrócić się do Telewizji Polskiej, która jest organizatorem Sylwestra - słyszymy w magistracie. 

TVP z kolei na nasze pytanie o zaawansowanie rozmów i prac nad grudniową zabawą nie udzieliła żadnej odpowiedzi. Informację o trwających negocjacjach z nadawcą w rozmowie z serwisem Plejada potwierdza tez wiceburmistrz Zakopanego, Agnieszka Nowak-Gąsienica.

Ile to kosztuje? “Mniej, niż w innych telewizjach”

Jak ustaliliśmy w ubiegłym roku, w trakcie sześciu lat współpracy Zakopanego z Telewizją Polską, miasto wydało na organizację „Sylwestra Marzeń” w sumie 4 mln zł.  - W 2021 r. Miasto Zakopane nie miało wkładu finansowego w organizację Sylwestra. Została natomiast zawarta z Telewizją Polską umowa dotycząca świadczeń promocyjnych na rzecz Miasta Zakopane na kwotę 300 tys. zł – informowała nas Anna Karpiel-Semberecka, szefowa wydziału kultury fizycznej i komunikacji zakopiańskiego ratusza. W 2022 roku miasto miało nie partycypować finansowo w kosztach „Sylwestra Marzeń”, natomiast w planach było udostępnienie nadawcy infrastruktury i zaplecza administracyjnego.

Nieco więcej o kulisach finansowania Sylwestra powiedział podczas jednej z ubiegłorocznych sesji rady gminy burmistrz Zakopanego, Leszek Dorula. - Daliśmy zapytanie do każdej telewizji, ile by nas kosztowało, gdybyśmy chcieli w Zakopanem zorganizować sylwestra. Ceny padały różne – od 3,4 mln do 5 mln zł. Bo tyle miasta w Polsce płacą. Z TVP dali nam najlepszą ofertę. Mamy taką promocję w TVP przez cały rok jak żadne inne miasto, jesteśmy wymieniani cały czas na antenach – cytuje słowa burmistrza „Gazeta Wyborcza”.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji, w tym roku TVN ponownie nie szykuje koncertu sylwestrowego, co do Polsatu brak na razie konkretnych informacji.

NIK o „Sylwestrze Marzeń”

Organizację „Sylwestra Marzeń” 2022/2023 wzięła pod lupę Najwyższa Izba Kontroli. Z opublikowanego kilka tygodni temu raportu wynika, że TVP podjęła „ryzykowne ekonomicznie i kosztowne działania” aby zapewnić gwiazdę głównej koncertu sylwestrowego 2022/2023. Początkowo miała być nią Mel C, ostatecznie jednak wystąpił zespół Black Eyed Peas.

W ocenie kontrolerów działania nadawcy w celu zapewnienia sobie rozpoznawalnej gwiazdy na koncercie sylwestrowym były „nierzetelne, niecelowe i niegospodarne”. NIK zwróciła też uwagę, że wynagrodzenie “uprzednio zakontraktowanej artystki było dziewięciokrotnie niższe od wynagrodzenia zespołu”, który ostatecznie wystąpił. “Wypłacenie na rzecz (zespołu) pełnej kwoty wynagrodzenia dziewięć dni przed realizacją usługi stanowiło nadto działanie niezgodne z uchwałą Zarządu Spółki. Nastąpiło to dodatkowo w sytuacji braku wypowiedzenia przez którąkolwiek ze stron umowy zawartej z uprzednią artystką zakontraktowaną w tym samym celu” - czytamy w podsumowaniu pokontrolnym.

Z kolei w związku z audycją Sylwester Marzeń z Dwójką 2021/2022 zawarto 17 umów w zakresie sponsoringu lub lokowania produktu. Łączna wartość netto przedmiotowych umów dla danej audycji wynosiła 4 206,5 tys. zł, z czego największy wkład wniesiony przez jeden podmiot wyniósł 2 032,5 tys. zł - informuje NIK. Spółki o istotnym znaczeniu dla gospodarki państwa wniosły wkład finansowy w łącznej wysokości 3 456,5 tys. zł netto.

Z danych Nielsena wynika, że średnia widownia pokazanego w TVP2 i TVP Polonia ostatniego „Sylwestra Marzeń” wyniosła 4,43 mln osób.

Dołącz do dyskusji: TVP rozmawia z Zakopanem o kolejnym „Sylwestrze Marzeń”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mimoż
Mimo że BEZ przecinka! Jak TVP. Zatrudniacie statystów a nie dziennikarzy.
odpowiedź
User
Gnidek
Znowu ogrzewany krokiety zenkiem sławomirem i kajrą nic nowego nie wymyślą dno
odpowiedź
User
Matysz
Przeniosą w tym roku do Wrocławia
odpowiedź