Sprzedaż tabletów w dół o 5 proc. w I kw. Apple przed Samsungiem i Huawei
W I kwartale 2019 roku globalna sprzedaż tabletów zmalała rok do roku o 5 proc. Pozycję lidera rynku utrzymało Apple - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W zeszłym kwartale na świecie sprzedano 36,7 miliona tabletów, czyli o 5 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (38,7 mln).
Pozycję lidera utrzymało Apple, które zanotowało wzrost sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym o 9 proc., z 9,1 miliona do 9,9 miliona sztuk. Dzięki temu udział w rynku firmy z Cupertino wzrósł z 23,5 proc. do 27,1 proc.
Odwrotnie było w przypadku drugiego w rankingu Samsunga: 9-proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 5,3 mln do 4,8 mln) i spadek rynkowego udziału (z 13,7 proc. do 13,1 proc.).
Z kolei 8-proc. wzrost sprzedaży (z 3,3 mln do 3,5 mln) i wzrost udziału w rynku (z 8,4 proc. do 8,6 proc.) zanotowało trzecie w zestawieniu Huawei. Top 5 zamykają Amazon i Lenovo.
58,9 proc. tabletów sprzedanych w I kwartale br. stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Ich sprzedaż rok do roku zmalała o 10 proc. (z 23,9 mln do 21,6 mln sztuk). Ponad 1/4 rynku (27,1 proc.) należała do platformy iOS firmy Apple, a 13,6 proc. do Windowsa.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w dół o 5 proc. w I kw. Apple przed Samsungiem i Huawei