Tele2 pozywa TP SA
Tele2 żąda od TP SA 367.970,67 zł odszkodowania za utracony zysk
Ponad 367 tys. zł - taką sumę, tylko w miesiącu sierpniu, straciła firma Tele2 Polska w wyniku niezrealizowania przez TP SA decyzji Prezesa URTiP umożliwiającej Tele2 oferowanie połączeń z telefonami komórkowymi.
Po ponad czterech miesiącach bezskutecznych prób porozumienia się z Telekomunikacją Polską w sprawie realizacji decyzji Prezesa URTiP - umożliwiającej Tele2 Polska oferowanie połączeń na telefony komórkowe - firma, w złożonym wczoraj w Sądzie Gospodarczym w Warszawie pozwie postanowiła domagać się od TP SA odszkodowania za utracony zysk z oferowania tych usług w kwocie 367,970,67 zł.
Według szacunków Tele2, Telekomunikacja Polska, nie realizując Decyzji Prezesa URTiP tylko w miesiącu sierpniu osiągnęła nieuzasadnioną korzyść (dochód) w kwocie od 900 tys. do 1 mln zł. Ze względu na fakt, że abonenci nie mogli korzystać z usług tańszego operatora (Tele2) lecz TP SA, połączenia na telefony komórkowe kosztowały ich około pół miliona złotych więcej.
- Zachowanie zarządzających Telekomunikacją Polską nie pozostawia złudzeń, że zamierzają oni blokować liberalizację rynku nawet za cenę łamania prawa. TP SA naraża na straty nie tylko naszą firmę, ale również klientów. Tele2 straciło bowiem nieco ponad 360 tys. zł, natomiast TP SA zarobiła na tym co najmniej 900 tys. zł - powiedział Fredrik de Lerigon, dyrektor generalny Tele2 Polska.
Zgodnie z prawem decyzja Prezesa Urzędu Regulacji i Poczty z 23 maja 2003 roku o zmianie warunków połączenia sieci Tele2 i TP SA (opatrzona klauzulą natychmiastowej wykonalności) zmieniła treść dotychczasowej umowy pomiędzy spółkami. W efekcie tego Telekomunikacja Polska była zobowiązania do niezwłocznego podjęcia działań zmierzających do realizacji umowy. Tymczasem przedstawiciele TP SA na trzy kolejno wysłane przez przedstawicieli Tele2 pisma (dwa z 27 maja br. i z 4 lipca br.) zareagowali dopiero 22 lipca br. (dwa miesiące od wydania decyzji przez Prezesa URTiP). W piśmie tym przedstawiciele TP SA przyznali, że zdają sobie sprawę z ciążącego na nich obowiązku, wyrażając jednocześnie potrzebę poczynienia "ustaleń wstępnych". Jednak do dnia złożenia pozwu (1 października br.) przedstawiciele TP SA nie zareagowali na kolejne wezwania reprezentantów Tele2 do realizacji technicznych czynności niezbędnych do wykonania Decyzji.
Dołącz do dyskusji: Tele2 pozywa TP SA