“Teleexpress”: miliard zł z reklam przez 14 lat, obecnie 4 mln widzów
Nadawany w TVP 1 “Teleexpress” obchodzi właśnie 25 lat istnienia. Program ogląda obecnie około 4 mln widzów, a od 1997 roku do dziś przyniósł cennikowo z reklam prawie miliard złotych.
Najwyższą widownię od 1997 roku, gdy ruszył monitoring Nielsen Audience Measurement, “Teleexpress” zanotował w 1999 roku. Było to średnio 5,49 mln widzów, co dało TVP 1 aż 59,16 proc. udziału w grupie 4+ i 53,49 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsena dla Wirtualnemedia.pl. Od tamtego czasu oglądalność programu raz rosła, raz spadała, ale widać było trend spadkowy. W ostatnich czterech latach średnia widownia serwisu oscylowała wokół 4 mln oglądających.
Rok | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
1997 | 4 768 407 | 55,55% | 48,64% |
1998 | 5 120 233 | 56,58% | 50,92% |
1999 | 5 489 848 | 59,16% | 53,49% |
2000 | 5 180 265 | 53,46% | 48,52% |
2001 | 5 300 182 | 50,81% | 45,14% |
2002 | 5 410 480 | 52,88% | 45,87% |
2003 | 5 366 004 | 52,84% | 45,48% |
2004 | 4 911 158 | 50,65% | 41,66% |
2005 | 4 516 438 | 48,18% | 39,61% |
2006 | 4 480 709 | 46,82% | 38,61% |
2007 | 4 369 951 | 45,24% | 37,72% |
2008 | 3 978 182 | 43,11% | 33,46% |
2009 | 4 032 404 | 41,99% | 33,38% |
2010 | 4 003 527 | 39,74% | 30,91% |
2011 | 3 961 295 | 38,98% | 30,40% |
>>> Maciej Orłoś: Źle, że Telewizja Polska nie jest chroniona
Najpopularniejsze wydanie“Teleexpressu” w ciągu ostatnich 14 lat pokazano 2 lutego 1999 roku. Obejrzało go 9,5 mln osób, a jego udział wyniósł 70,69 proc. Wszystkie 20 najchętniej oglądanych wydań serwisu miało powyżej 8 mln widzów i wyemitowano je przed 2004 rokiem.
Top 20 wydań | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR % |
02-02-1999 | 9 490 638 | 70,69% |
05-01-2003 | 9 447 143 | 57,29% |
01-01-2002 | 9 386 967 | 56,05% |
18-01-2003 | 9 386 081 | 66,00% |
01-01-1998 | 9 329 288 | 67,33% |
07-12-2002 | 9 161 131 | 61,82% |
07-12-2003 | 9 154 063 | 61,38% |
18-01-2004 | 9 117 105 | 58,00% |
09-03-2003 | 9 109 484 | 56,20% |
29-12-2002 | 9 030 968 | 53,45% |
23-02-2003 | 8 901 758 | 60,54% |
20-01-2002 | 8 827 672 | 56,85% |
13-01-2002 | 8 754 274 | 55,42% |
05-01-2002 | 8 719 452 | 63,61% |
02-01-2002 | 8 707 621 | 60,13% |
09-02-2003 | 8 668 905 | 56,65% |
24-11-1999 | 8 651 761 | 71,64% |
02-02-2003 | 8 613 799 | 55,32% |
03-01-2000 | 8 611 723 | 63,83% |
02-01-2003 | 8 563 964 | 63,71% |
01-02-1999 | 8 558 744 | 66,55% |
11-11-1997 | 8 536 306 | 64,72% |
Wpływy reklamowe z wydań “Teleexpressu” pokazanych od 1997 roku do dziś wyniosły w sumie 954 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że program oglądają obecnie najchętniej kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Profil | TVP1 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 44,71% | 93 |
Kobiety | 55,29% | 107 | |
Wiek | 4-9 | 1,16% | 20 |
10-15 | 1,38% | 20 | |
16 - 19 | 1,35% | 24 | |
20 - 24 | 2,00% | 25 | |
25 - 29 | 3,60% | 40 | |
30 - 34 | 4,33% | 52 | |
35 - 39 | 4,91% | 67 | |
40 - 44 | 4,79% | 75 | |
45 - 49 | 7,55% | 110 | |
50 - 54 | 11,29% | 140 | |
55 - 59 | 12,17% | 157 | |
60+ | 45,48% | 225 | |
Wlk. miasta | Wieś | 38,45% | 98 |
< 50 tys. | 25,10% | 104 | |
50-100 tys. | 9,20% | 107 | |
100-200 tys. | 7,80% | 97 | |
> 200 tys. | 19,45% | 97 | |
Zawód | Top management | 6,43% | 74 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,98% | 73 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,46% | 92 | |
Emeryci | 53,44% | 208 | |
Inni | 10,69% | 35 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 54,62% | 121 |
Średnie | 31,50% | 107 | |
Wyższe | 11,34% | 90 | |
Inne | 2,54% | 20 |
>>> Szef “Teleexpressu” Jerzy Modlinger: “Teleexpress” unika angażowania się
“Teleexpress” zadebiutował w TVP 1 w 1986 roku. Serwis miał być lżejszą alternatywą dla nieoglądanego przez młodych widzów “Dziennika Telewizyjnego”. Przez 25 lat istnienia program praktycznie się nie zmienił, nadal ma taką samą formułę i oprawę muzyczną. Gospodarzami “Teleexpressu” obecnie są Maciej Orłoś, Beata Chmielowska-Olech i Paweł Bukrewicz.
Dołącz do dyskusji: “Teleexpress”: miliard zł z reklam przez 14 lat, obecnie 4 mln widzów
Oprawa muzyczna zmieniła się 14 lutego br. wraz z oprawą graficzną i przejściem na format 16:9.
"Gospodarzami “Teleexpressu” obecnie są Maciej Orłoś, Beata Chmielowska-Olech i Paweł Bukrewicz."
Zapomniano o Katarzynie Trzaskalskiej, co prawda niedawno została zwolniona, ale później zwolnienie cofnięto.