Telefon stacjonarny ma 40 proc. Polaków, płacą 50 zł miesięcznie
Z telefonii stacjonarnej korzysta prawie 40 proc. Polaków. Średnio płacą za to 50 zł miesięcznie, wykonując najczęściej połączenia
lokalne.
Badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że tylko z telefonii stacjonarnej korzysta co dziewiąty Polak w wieku 15 lat i więcej, natomiast jednocześnie z telefonii stacjonarnej i komórkowej - nieco więcej niż co czwarty.
>>> Polak z komórką: częściej dzwoni niż SMS-uje, wydaje 30-70 zł, zna Orange i Plusa (raport)
Zdecydowanie najczęściej z telefonów stacjonarnych są wykonywane połączenia lokalne. Nieco częściej niż na numery komórkowe Polacy dzwonią z telefonów stacjonarnych na numery stacjonarne w innych regionach kraju.
Użytkownicy telefonii stacjonarnej najbardziej zadowoleni są z niezawodności i jakości usług, ogólnej obsługi klienta oraz dostępności u operatora różnego rodzaju informacji.
Polacy korzystający z telefonów stacjonarnych przeciętnie płacą za to 50 zł miesięcznie.
Najbardziej doskwierają użytkownikom telefonii stacjonarnej opłaty za usługi, które wykonują najczęściej, czyli połączenia lokalne i międzystrefowe. Jako dość wysokie postrzegane są też sam abonament i koszt instalacji telefonu.
Polacy nie chcą płacić za telefonię stacjonarną więcej niż obecnie - średnio akceptują koszty tej usługi na poziomie maksymalnie 50-57 zł miesięcznie.
Zdecydowanie najważniejszymi kryteriami przy wyborze operatora telefonii stacjonarnej są atrakcyjne ceny oraz promocje i rabaty.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania. 605 z tych osób zadeklarowało korzystanie z telefonu stacjonarnego.
Dołącz do dyskusji: Telefon stacjonarny ma 40 proc. Polaków, płacą 50 zł miesięcznie