TelForceOne idzie na giełdę
KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki TelForceOne.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdziła prospekt emisyjny producenta i dystrybutora akcesoriów do telefonów komórkowych - spółki TelForceOne SA, poinformowała KNF w komunikacie w poniedziałek.
Spółka informowała wcześniej, że chce przeznaczyć ok. 80 mln zł na inwestycje w ciągu najbliższych dwóch lat. Środki te posłużą głównie finansowaniu akwizycji spółek na rynku polskim i za granicą. Nie podała jaką część tych planów sfinansuje z emisji akcji na GPW.
W 2006 roku spółka dokonała czterech akwizycji przejmując po 100% udziałów w czterech firmach: Telcon, specjalizującej się w sprzedaży bezpośredniej; spółce dystrybucyjnej Red Dog; firmie produkującej akcesoria R2 Invest oraz spółce marketingowej Forever.
TelForceOne ma udział w rynku wysokości 40%, co plasuje firmę na pierwszym miejscu wśród dystrybutorów akcesoriów GSM w Polsce na rynku wartości ponad 100 mln zł.
TelforceOne sprzedaje akcesoria do telefonów komórkowych markowych (pod własnymi markami), producenckich (Samsung, Motorola) i niemarkowych poprzez bezpośredni import z Chin.
Spółka prowadzi produkcję własną w Polsce i Chinach (posiada 23 tys. pozycji magazynowych) oraz dystrybucję na terenie naszego kraju oraz Europy.
Sieć dystrybucji spółki składa się z prawie 4 tys. punktów sprzedaży detalicznej - 20 punktów ogólnopolskiej sieci franczyzowej, 750 sieciowych punktów detalicznych oraz 3 tys. innych punktów detalicznych. Posiada także własne centrum logistyczne.
W pierwszym półroczu 2006 roku przychody grupy wyniosły 22,4 mln zł, a zysk netto 1,7 mln zł.
Głównym akcjonariuszem TelForceOne (75% udziałów) jest fundusz Springfield Investments, w 100% należący do Sebastiana Sawickiego, prezesa zarządu spółki. Pozostałe 25% udziałów również należy do prezesa.
Dołącz do dyskusji: TelForceOne idzie na giełdę